منوعات

رواية بقلم منه وائل الاول

عند هاني
رودي:فوق ي هاني كدا عشان تعرف تروح
هاني بتعب:ماشي انا فايق اهو هنتقابل بكرا
رودي بستة في خدة وغمزلتة:اه هنتقابل
هاني:طب خلاص نقعد مع بعض شوية
رودي:لا يلا روح الوقت التأخر وسليم اخوك هيزعق
هاني افتكر سليم وهو جاي ي ضربة
هاني:فكك منة المهم انا ماشي بقا باي
رودي بخبث:باي
مجهول:اي كلة تمم
رودي:تمام التمام
مجهول:انتي شربتي ولا اي
رودي:اه عشان اشجعة شربت
مهجول:الفلوس اي وكل يوم يشرب
رودي وهيا بتاخد الفلوس:متقلقش
####
سليم:راح فين مش في اوضتة
ملاك:طب رن علية
سليم:انا مش مستنيكي تقولي انا رنيت علية ومش بيرود
ملاك محبتش تقول حاجة عشان هيا عارفة انة قلقان علي هاني
هاني دخل من باب الفيلا
سليم ببرود:كنت فين لحد نص لليل
هاني:انا مش صغير عشان تسألني
سليم:لا صغير وبعد كدا لو تأخرت متجيش الفيلا
جميلة من فوق بدموع:سليم هاني جة
هاني بصلها بسخرية:اي وحشتك وسبهم وطلع اوضتة
جميلة بدموع:انا اسفة ي سليم لو اتعامل معاك ب الاسلوب دا بسببي بس متكلموش
سليم بأبتسامة؛متخفيش اطلعي علي اوضتك يلا
جميلة:ماشي
سليم مسك ايد ملاك وطلع علي اوضتهم
ملاك غيرت هدومها ولبست دا⬇
وهو غير هدومة ومن غير كلام
وناموا علي السرير وبرضوا متكلموش
سليم حضن ملاك وقال بهمس:اسف
ملاك مردتش علية
سليم لف وشها نحيتة
سليم:زعلانة
ملاك بصتلة ومردتش
سليم مرة واحدة خطف بوسة
ملاك بصتلة بصدمة
سليم:قولتليك قبل كدا متتصدميش قولي بقا زعلانة ولا اخد كمان واحدة
ملاك:زعلانة
سليم:وانا اسف انا عمري م قولت انا اسف لحد واول مرة كانت ليكي
ملاك:ها واي تاني برضوا لسة زعلانة
سليم:متزعليش
ملاك:طب انت متجوزني من امتا
سليم:من وانتي صغيور
ملاك:وانت مجتش وقولتلي لي
سليم:مكنش ينفع عشان انتي متراقبة
ملاك:الزاي
سليم:مكنش لازم الفت الانظار عشان محدش يشك فهمتي ولما جة الوقت بعت خدتك عشان تكوني معايا ديما
ملاك:بتحبني
سليم:طب يلا نامي
ملاك فهمت ان هو مش بيحبها وسليم مش عاوز يقولها
####
هاني قاعد بيلف في الاوضة زي الاسد الجريح
#####

(الفصل السادس
هاني قاعد في اوضتة عامل زي الاسد الجريح
هاني:انا مش صغير عشان يزعقلي وقدامهم وبذات قدام البت للي اسمها جميلة دي انا في بنات احلي منها بكتير بيجروا وريا وهيا تيجي تعملي نفسها الشريفة وهيا اصلا تلقيها مقضياها
والباب خبط
هاني فتح وكانت جميلة
هاني بشر شدها وقفل الباب ولزقها في الباب وقرب منها
هاني:انتي ي بت** بتضربني انا ب القلم
جميلة بدموع:انا والله مش قصدي اضربك انتي تستاهل عشان انت
هاني:عشان بوستك صح وقام بيسها تحت مقاومة جميلة
جميلة بدموع:انت مقرف وزبالة وسيب ايدي انا عاوزة اطلع من الاوضة دي
هاني بشر:وانتي فكرة ان دخول الحمام زي خروجة وانا ي بت تشتميني وتقوليلي ي زبالة وقام ضربها قلم
جميلة بصراخ:انا بكرهك سبني
هاني حس بندم انة ضربها وسبها تخرج من الاوضة
هاني بغرور:تستاهل مش هاني المحمدي للي يضرب من بنت ملهاش لازمة ونام من ارهاقة
عند جميلة
جميلة بدموع:انا عملت اي عشان يحصلي كل دا بس دا انا حتي كنت بحبة ولسة بحبة طب بيضربني لي ويجبرني اعمل حاجة مش عوزها ب الغصب يارب وقعدت تصلي وتقرء قران
####
في صباح يوم جديد
سليم صحي قبل ملاك
سليم بهمس:ملاكي انا بحبك اوي بس انتي صغيرة اوي وينفعش اقعلقك بيا وانتي لسة هكملي دراسة وهتشوفي ناس احلي مني مش شكلا هتلاقي واحد في سنك تحبية ويحبك واول لما اتوقع انها تحب حد او حد يحبها حس ب النار في قلبة وقام دخل ياخد شاور عشان يروح القسم
اسماعيل:الزاي ي سليم
سليم:هو دا للي حصل ي فندم
اسماعيل:يعني في واحد من عندنا بيسعدهم
سليم:اه واضح جدا وخصوصا ان المكان كان علية حراسة جامدة
اسماعيل:فين الفلاشة
سليم:مينفعش ي فندم الفلاشة تظهر غير لما نكشف للي بيشتغل ضدنا وانا مش مستعد احط مراتي في خطورة
اسماعيل:ماشي ي سليم انت مهمتك انك تجبيلي للي بيشغل ضدنا دا
سليم:اعتبرة حصل
اسماعيل:ماشي ي سليم
سليم:تمام ي فندم
####
عند ملاك صحت
ملاك:هو راح فين يعني منكد عليا امبارح وكمان مشي اما نكدت عليك مبقاش انا ملاك
سليم وهو بيفتح الباب
سليم:عاوزة تنكدي عليا لي
ملاك:كنت فين
سليم:مش هقولك
ملاك:ماشي وزعلت
سليم:كنت في الشغل
ملاك ب لهفة:انت بتشتغل اي
سليم:ظابط
ي جماعة نسيت اقولكوا سليم بيشتغل ظابط برتبة رائد وهو منكر نفسة مع المافيا عشان يكشفهم دي مهمتة
ملاك:هتكذب علي الصبح
سليم:مليش اني ابرر
ملاك راحت قعدت جمبة علي الكنبة بس هو شدها علي رجلة
سليم هو قريب منها
سليم:ملاك انتي جبتي كام في الثانوي
ملاك:99٪
سليم:اي رايك تكملي تعليم وانتي مجموعك حلو جدا
ملاك ب سعادة:بجد انت هتخليني اروح الجامعة
سليم سعيد ب فرحتها:اه ي ستي عدي الجمايل
ملاك بخجل:انت عارف انا كنت بشتغل اي
سليم:في ورشة
ملاك بخجل:انت عرفت منين وملاك فخور كدا لي
سليم:انت اصلا حاجة افتخر بيها لوحدك
ملاك:انا بحبك قد البطيخة
سليم بدون وعي:وانا بحبك قد البحر
ملاك:وانا بحبك قد عيوني وبستة
سليم قربها منة اكتر
ملاك:يلا قوم عشان تروح تصالح هاني
سليم:كمان شوية مش دلوقتي
ملاك:لا دلوقتي يلا
سليم:يلا ستي
ملاك بصراخ:عااااا استني اغير واجي معاك اروح ل جميلة
سليم:ي خربيتك صداع يلا
ملاك دخلت غيرت ولبست دا⬇
سليم بغزل:قمر
ملاك بخجل:سليم الله
سليم بخبث:انا بقول ناجل مصالحت هاني
ملاك:لا يلا وشدتة من ايدة وخرجوا
#####
عند هاني قاعد بيلف في الاوضة
هاني:صداع هيفجر دماغي لا اكيد من الزفت للي شربتة امبارح انا مش هشرب حاجة تاني دا لو سليم عرف هيقتلني دماغي وللاسف جسمة بيطلبة ب القرف دا هاني انا هدخل اخد شاور وهخرج
اروح اقعد مع سليم و ملاك وهنسي
سليم من وراه
سليم:هاني
هاني برعب:سليم انت جيت من امتي
سليم:من وقت وانت هتدخل تاخد شاور وتنزل تقعد معانا
هاني براحة:الحمد الله
سليم بحنان:انت زعلان
هاني ببرود:لا
سليم راح حضن هاني
هاني حس بأمان في حضن اخوة وقد اي وهو غبي
سليم:عاوز اسالك سؤال
هاني:اتفضل
سليم:بتحب
هاني:مش فاهمم
سليم:انت بتحب واحدة
هاني ببرود:لا مش بحب حد
سليم عرف انة كان معجب بس ب جميلة
سليم:تمام يلا هاني خلص وانزل
###
عند جميلة وملاك
ملاك:مالك ي جميلة وشك باهت لي وشفايفك متعورة من اي
جميلة بتوتر:انتي عرفاني لما بكون فاضية بتوتر وبعد بقعد اعور في شفايفي
ملاك بشك:يعني انتي كويسة
جميلة؛اه كويسة والله مفيش حاجة
ملاك:طب يلا البسي وانزلي عشان نفطر
جميلة افتكر انها هتقابل هاني:لا انا مس عاوزة افطر
ملاك:هتفطري ومش هفطر غير لما تنزلي
جميلة:ماشي ي ملاك.
ملاك سبتها ونزلت
جميلة:اعمل اي دلوقتي انا كدا هشوفة ومش لازم ابين اني خايفة منة انا كام يوم كدا وهقول ل جميلة اني عاوزة اروح بيتي وهيا تبقي تيجي تزورني وانسي حاجة اسمها هاني وهقسي علي قلبي اني انساه عشان هو شخص مش محترم بس انا بحبة اعمل اي بس ياربي ودخلت تاخد شاور لبست دا ⬇ملاك اعتطها شوية ملابس من عندها
####
هاني لبس دا⬇
وبيفتح الباب لقي جميلة في وشة كانت نزلة
هاني ببرود مشي من جمبها وكمل طريقة عادي
وجميلة:الحمد الله
كلهم اتجمعوا علي السفر
سليم:هاني انت مش بتروح دروسك لي
هاني:بروح
سليم:يعني مروحتش النادي
هاني بتوتر:لا
وقعدوا يكلوا
ملاك پصوت واطي:سيب ايدي ي سليم
سليم:لا
سليم ماسك ايد ملاك من تحت الطربيزة وسبين جميلة قاعدة حزينة ومش بتاكل بتتفرج علي الاكل وهاني قاعد يبصلها والفون بتاعها رن
جميلة:هقوم ارد وقامت
وهاني راح وراها

انت في الصفحة 5 من 5 صفحاتالتالي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
56

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل