منوعات

رواية بقلم منه وائل الاول

(الفصل الخامس)
ملاك:في احلامك
سليم:وانا بحقق احلامي
ملاك:انت لي مستفز
سليم:معلش
ملاك:انا نزلة
سلبم:راحة فين
ملاك:مش انت لسة سامعني وقولت نازلة
سليم:غيري هدومك الاول
ملاك ضيفت عنيها وطلعت تجري علي غرفت تغير الملابس
سليم بضحك:هبلة
####
عند جميلة وهاني
هاني:بتصيلي كدا لي
جميلة:براحتي
هاني في لحظة كان لازق فيها
هاني وهو بيقرب:لا مش براحتك
جميلة بتوتر:ابعد
هاني:بتحبي مين وانا ابعد
جميلة بتوتر اكتر:مش بحب حد
هاني خطف بوسة
جميلة بغضب ضربتة ب القلم
جميلة:تصدق انت قليل الادب وانا مش هدخل البيت دا بعدكدا وسبت الفيلا ومشت
هاني بصدمة وغضب:انا اي للي خلاني اعمل كدا لي وانا شاغل بالي بيها لي انا البناا للي بيكرشوا عليا احلي منها بكتير ومحدش يتجرء ويضربني اما وريتك ي جميلة مبقاش انا هاني
ملاك:فين جميلة ي هاني
هاني ببرود:مشت
ملاك:يعني اي مشت انت قولتلها حاجة
هاني بغضب:مشت ي ملاك مليش داعوة بيها متسألنيش عليها
سليم بجمود:اتأسف
هاني:مش متأسف لاحد انا زهقت منكم
سليم لسة هيضرب هاني ب القلم ملاك مسكت ايدة
هاني بصلهم وسبهم ومشي
ملاك:مكنش ينفع تفكر اصلا تمد ايدك علية حتي قدامي
سليم:دا بيعلي صوتة عليكي
ملاك:برضوا مكنش ينفع
سليم:خلاص ي ملاك انتي هتعملية اية في جميلة
ملاك:هيا اكيد مش هتمشي غير ب سبب انا هروحلها انا وهيا كنا بنقعد مع بعض ديما
سليم:ماشي يلا
ملاك بصدمة:انتي هتيجي معايا
سليم وهو بيقرب منها:انتي مراتي والمكان للي هتروحي فية انا معاكي في اي مكان ومسك ايديها وركبوا العربية وراحوا مع بعض
###
عند هاني
هاني:ايوة ي رودي انتي فين
رودي:انا في النادي
هاني:طب انا جاي
رودي بخبث:تنور ي قلبي
هاني ركب العربية وراح علي النادي
رودي:ايوة ي باشا
المجهول:اي
رودي:خلاص هيبقا في ايدي
المجهول:بجد طب الحاجة معاكي عاوزك تظبطية
رودي:متقلقش
هاني وقف العربية عند النادي ونزل
رودي:اهلا ب قلبي للي اخيرا حن
هاني حضنها بقسوة وبتخيل جميلة
رودي ب الم:هاني حاسب كدا وزقتة
هاني:اسف
رودي:ولا يهمك
هاني:اي اخبارك
رودي:عادي
هاني:اوكي
رودي:بقولك انت مفكرتش تضرب حاجة
هاني:لا
رودي:انت شايف الكيس دا وطلعت كيس بودرة من جيبها دا بيخليك تنسي كل حاجة وترتاح من وجع القلب
هاني بغضب:اي الاقرف دا ابعدية عني
رودي قربت منة جامد:بس جرب بس ولو محبتوش خلاص
هاني خد منها الكيس تحت تأثيرها وفي لحظة جة قدامة سليم اخوةووجميلة وللاسف رودي علمتة يشرب الزاي وبداء يشرب
رودي:هاني
هاني:اممم
رودي:انت كويس
هاني:اوي
جميلة بدات هيا برضوا تشرب
وهاني فضل قاعد يتفرج عليها ويشرب
####
عند جميلة
جميلة بدموع:ملاك هو فية حاجة انا اسفة والله بس مكنش ينفع يعمل كدا انا محقلوش مينفعش بس انا حاسة ان في حاجة حصلت لية
سليم:بتحبية
جميلة:معرفش بس انا حاسة ان هو ابني وانا مسؤلة عنة وانا بحبة لا معرفش مش بحبة
ملاك بأبتسامة:بتحبية
سليم:يلا قومي هتيجي معانا ي جميلة
جميلة:لا ي اونكل سليم انا هبقا هنا
سليم:انتي بت اي حكاية اونكل سليم دي ي بنتي
ملاك:خلاص ي اونكل سليم
سليم بغمزة:لا انتي الوحيد للي مينفعش تقولي انكل سليم وانتي عرفة الباقي بقا
ملاك بخجل:مستفز يلا ي جميلتي تعالي
جميلة:يلا ي عصفير الحب
سليم:يلا ومسك ايد ملاك يلا ي جميلة قدامي
جميلة:ربنا علي الظالم وضحكت
#####

انت في الصفحة 4 من 5 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
56

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل