منوعات

رواية كامله بقلم ميمو مصطفى الثالث

فهد هنا اخد باله انها شبه عارية حدفلها هدومها عشان تل ا
منظر لين لواحدو كفيل ان فهد يدمر صلاح
يوسف في سرة :الحمدلله رجعتلها الذاكرة
وبعدها يوصل رجاله صلاح وتبدي المعركة
فهد مسك صلاح عمال يضـ,ـرب في جدا بكل غل
ويوسف عمال يحاول يتفادا اي ضـ,ـرب من رجالة صلاح
وصل سليم وبقي يضـ,ـرب معاهم بكل غيظ
سليم بغضب :هنقـ,ــ,ـتلك يا صلاح هنقـ,ــ,ـتلك يا ابن الالفي
صلاح ببرود : هنشوف مين اللي هيقـ,ــ,ـتل مين يا ابن الصاوي
فهد : لا يا ابن الكلب انت اللي هتغور خالص
صلاح بحقد :مش هخليك تتهني بيها طول منا عايش
فهد : وانا مش هخليك تعيش اصلا
هنا صلاح اخد بالة من لين وفجاة راح ناحيته وصوب علي دماغها المسدس
صلاح :لو مخلتنيش اخرج من هنا علي المطار حالا هموتها وهموت نفسي عشان برضو ممتتهنش بيها يا ابن الصاوي لين بتاعتي انا
فهد بغضب : بتاعتك مين يا ابن ال
( ورايح ناحيتة صلاح )
صلاح بتحذير : انا قولتلك لو قربت هقـ,ــ,ـتلها اسمع كلامي ومتخلنيش اتهور
سليم بهمس : اهدي يا فهد مش وقته تهور مراتك في ايدو ودا بيعها
فهد : لا لا انا مش قادر وبموت وهو لمسها كدا
( صلاح سامع كل حاجة )
صلاح بابتسامة صفرة :متسمع كلام ابن عمك يا فهد باشا ولا عايز تخسر الحلوة دي
فهد بغضب وحذر : انا بحذر متلمسهاش
( هنا لين بتفكر تعمل اي حاجة )
لين بتواجه كلامها لفهد : انا مش عايزاك سيبني فب حالي انا بحب صلاح احبك انت ليه عملتلي ايه عشان احبك عشانه طول عمرك ظلمني لكن هو حبني سبني امشي معا
هنا فهد في حاله صادمة : انتي ايه اللي بتقولي دا لين متخليش زعلك مني يخسرك كتير
اول حاجة هتخسري حياتي
لين :منا كدا كد ا خسرتها بسبب ظلمك ليه
صلاح بضحكة عالية : ما قالتلك تبعد عنها انت ايه مبتفهمش
هنا جي حد من وراء صلاح ومسك منه المسدس
فهد :فارس مش معقول
ولين جريت في فهد : وحشتيني اوي يا عشقي
فهد بي كل حته في وشها بكل حب وشوق
كان مغم عليه صلاح ولسة فهد هياخد لين ويمشي وهيا في ة
فاق صلاح وصوب عليه بلمسدس 3 طلقات
وسليم من ال ة اخد المسدس منه وفضل يضـ,ـرب في لحد ما صلاح مات
لين بدموع :فهد حبيبي قوم وحياتي لتقوم متسبنيش اوعي تسبني يا حبيبي مش بعد دا كله تسبني لوحدي قوم يا عشقي قوم يا فهدي اوعي تغمض عنيك وتسبني ارجوك
فهد بتعب جدااا : حبيبتي وحشتيني عنيكي جدا وحشتيني يا حبي ويا عمري دا انا بسببك بقيت فهد العاشق بقيت فهدك انتي وبس ( ثم يكح فهد ومش قادر ياخد نفسة )
سليم بحزن :متتكلمش يافهد متتكلمش يوسف هيكتملك الدم وهو اتصل بالاسعاف وهيا جاية
فهد بتعب :لا مش لازم انا خلاص بس يا حبيبتي لو حصلي حاجة خلي بالك من نفسك
لين بدموع زي المطر : حطيت ايديها علي شفايفة لا لا متقولش كدا ارجوك يبقي انت مش عايزني انا كمان اعيش انا مقدرش اعيش من غيرك من غير غيرتك عليه من غير حبك من غير اي تفاصيل فيك
فهد بص للين بكل حب وشوق وامل : ب بحبك يا لين ( غمض عينه )
لين بصريخ : اتصلو بالاسعاف اتصلو فهد حبيبي فهد
يوسف جي بيجري : الاسعاف وصلت
( لين ركبه معا عربية الاسعاف وماسكة ايد فهد )
لين : افتح عنيك بقي يا فهدي افتح متغمضهاش كتير ارجوك
سليم : اهدي يا حبيبتي اهدي باذن الله هيبقي كويس
( في احد المستشفيات )
الدكاترة عماله تجري يمين وشمال واخده فهد علي غرفة العمليات لانه نزف كتير جدا
كل العيلة اتجمعت في المستشفي وطبعا الكل فرح بلين بس حزنة علي فهد
خديجة ببكاء : يارب يا بني تقوملي بسلامه يارب
ريم يدموع : ان شاء الله يا ماما هيبقي زي الفل
لين : يا رب حبيبي هيقوم انا عارفة هيقوم عشان حبيبته لسة مشبعش مني انا عارفة
يوسف : اهدي يا مدام لين هيبقي كويس جدا
لين بتبص ليوسف : تفتكر يا يوسف هيبقي كويس بجد
من غرفة العمليات تجري ممرضة عايزين دم بسرعة
لين : خدو مني خدو مني انا
الممرضة :تعالو كلكم عشان هو عايز دم كتير ونشوف فصيلته هتبقي مع مين يالا بسرعة
جريت لين والجميع واخدو الدم المطلوب
( طلع الدكتور بعدها بنص ساعة من العمليات )
لين برعب : طمني عليه ارجوك طمني
الدكتور بحزن : لو عدة عليه 24 ساعة هيبقي كويس لان قلبه وقف في العمليات مرتين وعملنالو انعاش ودا شي ميطمنش مش هكدب عليكم
لين بصريخ : لا متقولش كدا هو هيرجعلي هيبقي كويس هو مش هيسبني تاني لوحدي في الدنيا دي
الدكتور : ان شاء الله بس انتو ادعيلو
فضلت تبكي لين وجذبتها ريم ل ها : هيبقي كويس ويرجعلنا يا لين متقلقيش
لين : يارب يرجعلنا مش هقدر
مش هقدر اعيش تاني من غيره انا اتعذبت في بعده
لين : ان شاء الله هيبقي كويس
(اتنقل فهد الي غرفة العناية المركزة )
ولين بقت متابعة الساعة وهتموت في كل دقيقة تقدم وحسة ان الوقت مبيعديش
لين : هو ليه الوقت مبيعديش هو ماله بطي كدا ليه
يوسف قرب عليها : نفس اللي قاله وهو رايحلك مطروح كان حاسس ان المكان بعد جدا وقالي هو مال المكان بعد ليه كدا قولتلو زي ما هقولك دلوقتي انت بس عشان مستعجلي تطمني علي حبيبك وعشقك وفهدك زي مانتي بتقولي فحاسة ان الوقت مش بيمشي
لين : عندك حق الوقت من غيره مش بيمشي اصلا ولا الحياة ليها معني اصلا انا مش عارف عرفت اعيش كام شهر بعيدة عنه ازاي
يوسف ابتسم : مكنتيش في وعيك ولا كنتي حاسة بحاجة زي فهد دلوقتي مش حاسس بحاجة هو كان مشتقالك بس انتي مكنتيش لين اللي بتحبه وهو مشتقالك بس بين ايد ربنا مش عارف يعمل حاجة
وهما واقفين لقت الممرضة اللي كانت مع فهد في العناية للمركزة طلعة تجري من الغرفة
مسكتها لين بخوف وقلق :ف فف في ايه ماله حصله ايه ردي
الممرضة بقلق : المريض قلبة وقف

انتظروا الاخير

الحلقة السادسه والعشرون والاخيرة
لين مسكت الممرضة : مريض مين اللي قلبه وقف انتي مجنونة ولا ايه اكيد مش فهد دا حد تاني يوسف بحزن : لين ارجوكي سبيها عشان تقف مع الدكتور
لين بوجع ودموع : لا دول مجانين والله مجانين بيقولو ان حبيبي قلبة وقف ازاي قلبة يقف وان في ازاي
سليم جي اخد لين في ة : اهدي ياقلبي اهدي ان شاء الله خير
(طلع الدكتور من الغرفة حزين )
الكل جري عليه : عامل ايه دلوقتي يا دكتور

لين : حبيبي كويس صح
( الدكتور بصلها وحط راسه في الارض )
للاسف هما بيحاولو معا بس هو للاسف القلب مش هيرجع لان اكتر من 5 دقايق يبقي مفيش فايدة
لين بصريخ : كلكم مجانين انا هصحي هو هيصحي معايا انا هيصحي معا حبيبته
انا دخلالو
الدكتور ؛ ممنوع با مدام لين
لين  : وانا لازم ادخل بي طريقة غصب عن اي حد هو عايزني هو بيهزر معاكم عشان عايزني اقلق عليه وعايزني ادخله
( حاوله يمسكوها )
لين بهستريه : بالله عليكم سبوني ادخلو هو عايزني ادخلو انا عارفة هو مستنيني
سليم بزعيق : سبوها تتدخلو حرام عليكم بقي
الدكتور : ممنوع وهو يا جماعة خلاص مفيش فايدة وهما خلاص هيشيلو من عليه الاجهزة
سليم بتحذير : حس عينك اي حد يشيلو من علي الاجهزة
الدكتور : ازاي يعني قدامنا نص ساعة لو مغيش فايدة خلاص الاجهزة هتتشال احنا عمالنا كل اللي في ايدينا
دخلت لين علي فهد غرفة العمليات وابتدت ت كل حاجة في حتة الاجهزة بقت ت فيها وجت عند قلبه وبكل هستريا ت في
لين وهيا بت قلب فهد : قلبي يا حبيبي متوقفش اشتغل دانا جوة هتوقف عليه هتموتني اشتغل عشان خطري انا عارفة انك قلبي وقلب فهدي فهتشتغل صح
دخله الممرضين يطلعو لين : مش هطلع ومتشلوش حاجة

الممرضين : انتي كدا بتعذبي
لين بتحاول تهدي :طيب اسلم علي
راحت لين عند فهد و تة و ته وهيا ه وساندة راسها علي قلبة حست ان في نبض ضعيف جدا قامت زي المجنونة اهو في نبض والله في نبض
فعلا هنا الممرضين اخد وبالهم لقو ان نبضة ابتدا يرجع بس ضعيف فوق الخيال بس اداهم امل
الممرضة : يا سبحان الله الله اكبر دي معجزة هو ضعيف جدا بس يدي امل
لين بفرحة : انا قولتلكم دا حبيبي ومش هيقف عشان انا في وميقدرش يسبني
(وعدا باقي اليوم بسلام وابتدا يتحسن القلب )
( ولين واهله مش بيفرقو ودايما معا في المستشفي بس ممنوع ان هما يدخلوله )
الممرضة :المريض هيتنقل غرفة عادية
سليم وفارس : بجد الحمدلله وسجدلله
ولين بابتسامة وفرحة : الحمدلله الحمدلله والشكر ليك يارب انك رجعتهولي
( اتنقل فهد غرفة عادية واتحسن شوية والكل متجمع حوالية )
الكل سلم وعمال ي فيه وي في معادا لين وقفة بعيد وعمالة تبصلهم بس
خديجة ببكاء :حمدلله ع سلامتك يا حبيبي
فهد بتعب : الله يسلمك يا امي
(وهنا فهد عمال يبص علي لين من تحت لتحت )
فهد بص للين بكل بحب وشوق : يعني كله سلم عليه معادا انتي
لين ببكاء علي فرحة شعور مخطلط :مستنياهم يخلصو لان انا لو سلمت عليك مش هدي لحد فرصة يسلم عليك او يطمن فعايزة كله يخلص عشان تفضالي انا يا فهدي
فهد بص في عنية : ااااه يا حياتي انا يا قلب وعقل وروح فهدك تعالي في ي
جريت لين علي ة خبطته في الجرح اللي في صدرة
فهد اتالم : اااه ااه براحة يا لين
لين بفظع و خضة : فهد فهد فيك حاجة انا اسفة والله معلش مكنش قصدي وابتدت تعيط بتوجعك
فهد بصلها وضحك : متتخضيش يا روحي مفيش حاجة تعالي في جضني بقي
لين بخوف : خايفة اوجعك
فهد بعتاب : مش هيبقي اكتر من وجع بعادك وانتي جنبي ومش في ي
لين : ااااااه يا حبيبي وحشني اوي اوي
فهد : وانت كمان
هنا فارس حب يرخم : ايه في ايه بظبط نسيب ليكم الغرفة ونخرج مهو دا مش كلام
فهد : وانت مالك يا بارد واحد ومراته ايش دخلك انت
فارس : يا عم اعمل حساب الناس اللي قاعدة
محمد : انت مالك انت يا ولد مترخمش علي اخوك هو تعبان
سليم بضحك : يالا ياعم شد حيلك عشان عايزين نعمل سبوع لين الصغيرة ومستنينك
ادم بهزار : اخلص يا عم خف بسرعة عشان انا كمان عايز اتجوز اشمعنا انت
فهد :اخيرا يا ادم يالا شد حيلك بس مين سعيدة الحظ دي

ادم بيهرش في راسة :نورهان بنت عمتك
فارس بهزار : يا ساتر يا رب هنبقي نسايب وعدايل كمان عيل لزقة
( وبعد مرور شهر ) اتعافي فهد وبيجهزو سبوع لين الضغيرة و خطوبة ادم
وطبعا التاتش بتاع فهد قرار ان هيعمل معاهم فرحهم هو ولين
لين :انا اتكسف يا فهد البس فستان تاني الناس هتقول ايه .
فهد : انا مالي ومال الناس انا اهم حاجة انا وحبيبتي
لين : دا انت فظيع وعنيد
فهد بهزار :اها عنيد وعنيد جدا ايه عايز اجرب فك السوستة زي بقيت العرسان المخترمين ( وبيغمزلها بوقاحها )
لين بغيظ : المحترمين برضو احترم نفسك يا فهد
فهد : احترم نفسي مين يا قلب فهد ما احترمنها سنه ايه اخدتي علي كدا دا انا لو جدي كان عايش وسمع بلخيبة دي كان ضـ,ـربني كام رصاصة بدل صلاح
لين بحزن علي جدها : الله يرحمه وحشني
فهد : لا لا انا مش عايز زعل انهاردة بذات عشان انا
عايز عيال كتير زي ما وعدتيني
لين : ان شاء الله يا حبيبي
جي الليل وجي ميعاد الاحتفال
ووصل ادم و نورهان وموجودة طبعا سليم وريم ولين الصغيرة
دخل عليهم فهد و لين بجمالهم الباهر اللي مينفعش غير لبعض
وحبهم اللي مخلوق ليهم هما الاتنين
الكل في زهول من منظرهم وجمالهم وحبهم لبعض
سليم همس لفهد :ايه دا انت هتعمل عريس من اول وجديد
فهد : اها طبعا هو انا كنت قديم عشان ابقي جديد انا جديد لسة وبعدين مدايق اعمل زينا
سليم بص ناحيتة ريم ولين الصغيرة :اعمل عريس من جديد بلين دي اصل انت متعرفش لين عامله فينا ايه روح يا فهد روم ربنا يكرمك متفقعش مرارتي
فهد ضحك بصوتة الرجولي كله : وسع طيب كدا يا با با وسع
لين بكسوف : حبيبي انا مكسوفة اوي
فهد : طول مانتي معايا مش عايز كسوف
لين بحب : انا فعلا طول منا معا فهدي ببقي واحد تانية

فهد يخبث :عايز بقي في قوضتنا تبقي رهوان عايز حد تاني مش عايز للكسوف مكان الليلة دي دا انا محروم منك وعايز اعوض بقي
لين بحراج : فهد انت اصلا قليل الادب
( وبعد الحفلة ورقص وحب واشتياق كل واحد راح علي غرفته )
فهد ولين دخله غرفتهم
فهد برغبة وحب واشتياق شالها ولف بيها الغرفة كلها : وحشششششششتيني اخيرا بقينا مع بعض تاني ياااااا مش مصدق
انت بين ايديا ياحبي يا عشقي
لين بحب :كنت هموت عليك يا فهد غيابك قتـ,ــ,ـلني
فهد اخد نفس عميق وشدها ليه وشدها جنبه وفضل يشم عطرها اللي وحشو وسحبها بحنان في ة وخباها بين ضلوعة وضمها برقة وشال خصلات شعرها الحرير علي ظهرها
فهد : تسمحيلي يا ملاكي اعشقك اكتر واكتر
لين : بس عمرك ما هتعشقني زي منا بعشقك
فهد بخبث : هنعرف مين اللي بيعشق مين دلوقتي
لين : نفسي مغبش من ك تاني
فهد : عمرك ما هتغبي عني تاني ولا انا هسمح بي دا دا انا هدلعك دلغ وهغرق حب هخليكي تقوليلي خف حبك عني شوية
لين بحب : انا عايزة يزيد ميخفش بحبك بحبك

فهد : وانا بعشقك يا ام عيالي
( وبعد ثلاث سنين )
(عند الدكتور ) فهد : خير يا دكتور
الدكتور : مبروك يا فهد باشا المدام حامل
لين ب ة : ازاي دا حصل ياربي مش لما اربي 3 قرود اللي معايا دول هقدر علهم ازاي ياربي
فهد بضحكة رجوليا : وعدتي ووفيتي يا حبي جبتيلي 3 تؤام ويمكن يجي المرة الجاية 3 كمان وتبقي وفيتي بوعدك لما قولتيلي هجبلك دستة بي انا هرضا بنص بس
لين هو كمان مش عجبك دول بس ارحمني و تلاتة تاني لية ارنبة انا
فهد بحب : واحلي ارنبة في الدنيا بحبك يا عشقي
لين : بحبك يا فهدي ربنا يخليك لينا ولي ولادنا يارب
يارب تكون الرواية عجبتكمب

انت في الصفحة 6 من 6 صفحاتالتالي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
0

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل