منوعات

طفلتى

رامي اهدي وإنني هتفضلي هنا موجوده لحد لما نتأكد من موضوع الحمل دا علا ابتسمت لان الجزء الأول نجح وهتقعد مع رامي و رؤى في القصر رامي ب……… بس يا رؤى رؤى بهدوء……. رامي أنا عايزه اتكلم معاك شويه ممكن وراحت رؤى ورامي علشان يتكلموا و بعد مده رجعوا رامي بهدوء…… تمام أنا موافق ان علا تفضل في القصر هنا قال كدا وطلع على اوضته هو و رؤى وكل واحد طلع على اوضته وعلا ابتسمت للي جاي رامي ب……… رؤى انتي الزاي عملتي كدا رؤى بهدوء………. عملت ايه رامي ب……. خبيتي حقيقة زي دي ليه ليه رؤى…………..

تصبح على خير يا رامي أنا عايزه أنام هبقي اتكلم معاك في الوقت المناسب وراحت رؤى ونامت رامي بص ليها ب ونظرت غموض رامي في سره…………. في حاجه مستخبيه وراكي يا رؤى وانتي مخبيه حاجة ومش راضيه تقولي وأنا هنعرفها مبقاش أنا رامي الأنصاري لو معرفتهاش وراح خادها في ه ونام والليله دي عدت بكل اللي فيها وجه الصبح الكل كان متجمع على الفطار علا……. رامي ممكن تاكلني رؤى بصوت واطي…….. ليه ايدك اتشــ…ـلت رامي سمع رؤى وهي بتتكلم وحب يستفزها رامي…… طبعا وبدأ يأكلها بايده ملك………… رؤى ممكن نخرج النهارده اصلي أنا حبيتك جدا رؤى بابتسامة……

تمام يا ملك أنا موافقه رامي ب……. قرطاس أنا قاعد علشان توافقي من غير ما تاخدي إذني رؤى بصتله وسكتت و رامي اتغاظ منها ومن غير قصد كب كوبايه القهوه على ايد علا علا بوجع….. اااااااااه ايدي اااااااااه ملك بسخريه………. ايه ده هو العقاب جه بسرعة كدا سبحان الله رؤى بصت لعلا نظرة جعلت علا ت بشده رامي…… قام وساب الآكل وطلع على اوضته و رؤى حصلته رؤى ب……..

انت ليه كنت بتاكلها رامي بص ليها لاقي وشها كله احمر من كتر ال و الغيره كأنها اتغيرت ١٨٠ درجه عن اللي كانت تحت واللي كانت هاديه و وشها رايق رامي ببراءه………. هي اللي طلبت رؤى ب………. وانت يا مسكين سمعت الكلام ونفذت الطلب دلوقتي تقولك طلقني هتيجي وطلقني و جات تمشي رامي شدها ليه ودفن وشه في عنقها رامي بحب………..

مستحيل واحد يبعد عن روحه يا رؤى مستحيل انتي بقيتي روحي دلوقتي ولا ألف واحده تقدر تحل محلك في قلبي انتي اللي سكنتي القلب يا حبيبتي رؤى كانت ه من القرب دا ومن المشاعر اللي بتحاول تقاومها وتخبيها رؤى وخجل……… رامي لو سمحت ابعد رامي وما زال على وضعه……….. حبيت اسمي اكتر دلوقتي تصدقي قوليه تاني كدا وباس خدها رؤى ها زاد……….. رامي لو سمحت رامي كان كالموغيب تمام رؤى بخجل……… رامي مينفعش كدا رامي رامي بحب…………. رؤى أنا عايز اقلك على حاجة رؤى بخجل من القرب اللي زاد…….. طب ابعد و قول رامي……

رؤى بصي في عيوني كدا رؤى بصت في عيونه وسرحت فيهم وكذلك رامي سرح في عيون رؤى رامي………… رؤى أنا بحبك بعشقك يا رؤى بقيت احب أيامي اكتر وبقيت اعشق الحياة لأنك موجوده فيها رؤى كانت بتبص لعيون رامي لقت الصدق فيها و مشاعر صادقه فقررت تفضح مشاعرها ومتخبهاش رؤى……… وأنا كمان يا رامي بحبك رامي بفرحة……. بجد يا عيون رامي رؤى بابتسامة……… بجد يا عيون رؤى، أنا حابه اقلك على حاجة يا رامي رامي بحب…….. حاجة ايه يا رؤى رؤى …….. رامي أنا مكنتش ولا كنت ه رامي ب……… ايه رؤى……

ايوه أنا كدبت وكنت بمثل كدا رامي بصلها ب وبعد عنها بس بدأ يقرب منها أكتر رامي ب……………….. رامي ب…….ليه عملتي كدا ليه رؤى بوع……… هقلك وبدأت رؤى تحكي له كل شيء ورامي كان من الحقيقة رامي راح و رؤى وفضل يهديها رامي بحزن على حالها……… ششششش خلاص أنا معاكي اهدي رؤى بوع……… رامي متسينيش علشان خاطري رامي بحب…….. عمري ما هقدر اسيبك دا وعد اهدي بقى خلاص ويلا خلينا ننزل رؤى اتغيرت ومسكت رامي من هدومه وشدته ليها رؤى بغيره………. رامي لو قربت للعرسه اللي اسمها علا دي والله لوريك أنا أقدر اعمل ايه فاهم رامي بضحك…….

فاهم خلاص أنا كدا كدا راح الشركة اهدي بقى وهدى الغيره دي وباس خدها وطلع رؤى حطت ايدها على خدها وابتسمت وطلعت ورا رامي بس لقت ملك بتنده عليها فراحت ليها ودخلوا أوضة ملك رؤى…….. في ايه يا ملك ملك …….. عايزه ابربي الملزقه اللي اسمها علا دي معايا رؤى ……. معاكي بس هنعمل ايه ملك بضحك وخبث……. هقلك بصي احنا هنعمل رؤى ضحكت بشده رؤى بضحك…….. يالهوي على اغك دي ههههههههه بس حلوه الفكره عجبتني خالص أنا مواقفه يلا ملك بشر…….. وأنا جهزت كل حاجة يلا وداده صباح معانا رؤى بضحك……..

اشطا يلا دخلت رؤى وملك أوضة علا فتحوا دولابها و رشوا ماده لونها أبيض على هدومها وحطوا حاجة في العصير بتاعها وعلا كانت في رؤى بضحك………….. نروح للخطة التانيه ملك بضحك…….. وليه لا يلا وطلعوا برا الأوضة ونزلوا تحت وبدأوا يجهزوا كل حاجة تبع الخطة وبعد مده خلصوا ملك بضحك…….. رؤى روحي جهزي نفسك بقى وأنا كمان يلا رؤى بضحك…….. تمام عند علا طلعت من وفتحت الدولاب وطلعت لبس منه ليها ولبسته وشربت العصير ونزلت لقت الصالون انواره مطفيه علا……… داده صباح داده صباح الداده صباح……. ايوه علا…… هو النور ماله الداده……. مفيش علا……

طب شغلي ليا التليفزيون وشغلت الداده صباح التليفزيون لعلا وعلا راحت وبدأت تسمعه بس فجأة بدأت تشوف التليفزيون بيرقص وان الصور اللي فيه بدأت تطلع منه علا بدوخه………..

هو ايه ده وفجأة اشتغلت اغنيه منتش قد العفاريت وبدأت الانوار تقيد وتطفي لوحدها وكان مكتوب على جدار كاذبه باللون الأحمر بخط كبير وفجأة بدأ يظهر لعلا شخص شعره مغطي وشه كله ولابس أبيض وهدومه كلها مليانه وشخص تاني كان لابس قناع بس شكله ي اللي يشوفه يقول إن دا وشه الحقيقي وكان ماسك سكــ…ــينه وكان عليها وهدومه غرقانه وفجأة اشتغلت موسيقى علا كانت ب بشده وتعيط وفجأة بدأت تهرش في جسمها هلاقيها منين ولا منين يا علا الشخص الأول كان صوته مرعب………..كاذبه كاذبه كاذبه الشخص الثاني الصوت كان ا…………

جه وقت حسابك هههههههههههه وضحك ضحكة شريره مرعبهاحسسسسسن علا كان كل اللي تقدر عليه إنها كانت عماله أحمد كان لسه في البيت وطلع على علا أحمد………. هو في ايه عاااااااااااااااااااااا الحقوني وطلع يجري ويلف حولين نفسه وعلا كانت ب رامي وفهد رجعوا من نص الطريق لأمر ضروري دخلوا لاقوا الاغنيه شغاله وموسيقى الرعب شغاله والانوار عماله تطفي وتقيد وشكل البيت والدم اللي علي كل الجدران اترعبوا رامي ب…….. شكلنا غلطنا في العنوان فهد ب………..

معاك حق وفجأة سمعوا صوت وحاجات عماله تتكـ…ــسر اتخضوا ووا بعض وفجأة الباب انقفل من وراهم صعبانين عليا رامي فجأة وقع على الأرض وفهد اترعب لما لاقي حد بيمسك كتفه من ورا باص وراه صرخ هو كمان يالهوي مش قادره أحمد ب………. فهد فهد خاد نفسه بس فجأة رجع صرخ تاني شاف نفس الأشخاص اللي ظهروا لعلا جايين ليهم رامي ب………. سلام قولا من رب رحيم، أعوذ بالله من الشيـ…ــطان الرجيم، لا تاذني ولا ااذيك، رؤى انتي فين الشخص الأول……… انتوا قطعتوا علينا المراسم رامي ب……. غلطه واحنا آسفين الشخص الثاني………. احنا هنقكم من الضـ…ــحيه فهد ب…….

احيه احيه انصرف وبدأ ينفخ ويقول انصرف روح لحالك الله يسهلك هش هش هش هش فجأة صوت موسيقى ال بقى عالي في لقطه ال الشخص الثاني قال لفهد………….عارف دا ايه وشاور للســ…ـــكينه اللي في ايده فهد ب……… س س س سكـــ…ــينه الشخص الثاني ضحك بشـ…ــر ومسك الدم اللي كان على السكـ…ـــينه وشربه وقال أحلى طعم وضحك ضحكة شريره ومرعبه أحمد ب………. ياااااااا ماماااااااااااا أنا بطني وجعتني بجد وفجأة ظهر ليهم بنت وشها كله أحمر متغرق باللون الأحمر رامي وفهد وأحمد وا بعض من كتر ال البنت قربت ناحيه رامي فهد ب…….. رامي روح كلم رامي ب………

اشمعنا أنا، روح انت يا أحمد أحمد ب أكتر……..

هي جايه ليك انتي روح انت يا رامي وذقه رامي بصلها ب وهي بتقرب وفجأة صوت موسيقى ال ارتفع تاني وكل واحد طلع يجري في أي حته والبنت اغمي عليها من كتر الرعب ليتوقف كل شيء من بعدها يصدر في البيت صوت ضحكات بنات و يظهر الشخص الأول إنه كان رؤى اللي كانت مش قادره تبطل ضحك والشخص الثاني يشيل القناع لتظهر ملك اللي وشها بقى احمر من كتر الضحك الشديد والموسيقى توقف رامي وفهد وأحمد كانوا واقفين تقريبا كدا كل واحد محتاج يغير هدومه وياخد فتره بريك وشهم كان أصفر كأنهم كانوا بيطلعوا في الروح وأحمد قعد على الأرض ومش عارف يقول ايه والواد ياعيني شكله فقد النطق رامي فجأة فاق من اللي كان فيه هو وفهد رامي ب………

رؤيييييييييييييييييي فهد ب……… مللللللللللللللللللللك رؤى بضحك……… أقول اجري يا مجدي ملك بضحك……… لا انطقي الشهاده احسن وكل واحده طلعت تجري على اوضتها رامي وفهد طلعوا جري ورا رؤى وملك عند رؤى رامي ب………. افتحي الباب يا رؤى رؤى فتحت الباب وكانت مبينه نفسها إنها بريئه رامي ب……. ممكن افهم ايه اللي عملتوا دا تحت رؤى ببراءه…….. عملنا ايه رامي و………..ولا حاجة ولا حاجة دا انا كنت هطب ساكت بسببكم بقى أنا رامي الأنصاري اللي الكل ب منه يحصلي كدا ومسك رؤى من هدومها من ورا وفضل يهز فيها رؤى بضحك………

اصل اصل بص هقلك احنا كنا متفقين نعملها على علا بس فجأة أحمد ظهر ومكنش ينفع توقف اللي عملناه فكملنا وبعدها لقيناك أنت وفهد راجعين ومكنش ينفع نوقف خالص وحصل اللي حصل قلبك أبيض يا أبو رحاب رامي ……… قلب دا انا قلبي كان هيوقف من كتر الرعب واللون الأحمر اللي شوفته بصي انا هعلقك دلوقتي رؤى ……. مش هتقدر عارف ليه وطلعت فديو على تليفونها وكانوا بيصوروا كل اللي بيعملوه رؤى بضحك………. ايه رايك يا أبو رحاب رامي بصلها كبير وسابها ودخل فهد دخل ورا ملك الأوضة ملقهاش فهد ب……. ملك ملك ملك كانت مستخبيه ورا ملك بضحك……….

يالهوي روحت فيها منك لله يا ملك ال ايه ده انا بشــ…ــتم نفسي عااااااااااااا سبني سبنييييييي فهد ب……….. بااااااااس اسكتي ايه اللي عملتيه تحت دا عايز افهم ملك ببراءه………. بصراحة الملزقه اللي اسمها علا دي كنت منها اوى فا حبيت احمممم اهزر معاها شويه يعني. فهد ……..تهزري انتي بتسمي دا هزار، انتي ايه فكرت مين دي ملك ببلاهه…… هااا فهد ب……. فكرت مين دي ملك …………. فكرت فكرت فكرت فهد ب……. انطقي ملك بتسرع……… فكرتي يا زمكس فهد قبض على ايده كبير ملك بصت على هدوم فهد انفجرت في الضحك ومقدرتش توقف ملك بضحك شديد……….

اااااه ههههههههه يالهوي شكلك مســـ…ـخره هههههههههه هههههههههه هههههههههه مش قادره فهد بص على هدومه وشكله انص هدومه كلها كانت مبلوله أكيد كلنا عرفنا السبب بصلها كبير ودخل هو بسرعة وملك بره مش قادره تبطل ضحك أحمد كان لسه قاعد زي ما هو متحركش خالص مش عارف يفكر من الصه اللي هو أتعرض ليها جه ناحيه جده اللي كان بيضحك بشده اللي صور اللي حصل كان الجد الجد بضحك……. أحمد أحمد ومسك كتفه أحمد انخض وبعد بسرعه عن جده أحمد ب……… أنت مين الجد بضحك……….

أنا جدك يا أحمد مالك يا بني أحمد خاد نفس عميق وقام من غير كلام وراح لاوضة الجد بضحك……. صباح صباح الداده صباح بضحك…… امرك يا باشا الجد بضحك……… شوف واحده تساعدك وطلعي علا على اوضتها و ابعتي ناس يجوا وينضفوا دا كله بسرعة ومشي وهو بيضحك بشده صباح ضحكت على اللي حصل وعمت زي ما أمرها الجد طلع رامي من ولاقي رؤى داخله تنام رامي ……. طبعا من حضرتك تعبتي من الشغل بتاع النهارده رؤى بضحك………. خلاص بقى يا رامي تعاله نام بس وارتاح شويه رامي………..

لا أنا نازل تحت اشوف البنت اللي وقعت دي اذا كان ماتت ولا لسه رؤى بغيره…….. رامي عارف لو مجتش ونمت دلوقتي لهيكون الفديو متنزل حالا يلا رامي بصلها وضحك على غيرتها دي وراح خادها في ه ونام طلع فهد من لاقي ملك نامت بص عليها والزاي هي بريئه وهي نايمه وافتكر اللي هي عملته غصب عنه ضحك على جنانها ده وقعد قصادها وفضل يشتغل وكل مده بيص عليها ويطمن إنها بخير عند أحمد كان رايح جاي في الاوضة ال وال مسيطر عليه أحمد …….

بقى أنا يتعمل فيا كدا ماشي صبرا بس والله لوريكوا وبعت رسالة لفهد ورامي إنهم يقابلوه في الجنينه لأمر ضروري رامي مكنش نام فأول ما شاف الرسالة حط راس رؤى على المخده وقام ونزل فهد شاف الرساله طلع من الأوضة بهدوء ومعملش دوشه رامي…….. خير يا أحمد طلبتنا ليه أحمد ……. احنا هنسيب حقنا كدا بعد اللي زوجات حضرتكم عملوه فهد…….. بتفكر تعمل ايه أحمد ………. هنرد ليهم المقلب ايه رايكوا رامي ……. وأنا موافق أنا مش ناسي كان وضعي ايه وقتها وفجأة رامي أحمد وفهد ضحكوا بشده بعد ما افتكروا اللي حصل فهد بضحك……..

بس كانت خطه جهنــ…ــميه بصراحة أحمد بضحك………… شكلنا كان مســ…ـخره واحنا قاعدين نصوت ولا لما لقينا علا جايه ناحيه رامي هههههههه بس كله هيترد رامي بضحك………. اسكت مش رؤى طلعت مصوره اللي حصل كله صوت و صوره أحمد ……. يخرب بيتك يا حميده كله رامي بضحك……. كله أحمد ……. جه وقت اننا نرد الهجوم جاهزين فهد ورامي……. جاهزين بس هنعمل ايه أحمد …….. بصوا رامي ………. وأنا معاك فهد …… وأنا أحمد بشر……. اشطا كان هناك اللي سماعهم وناوي ليهم على نيه سوده ملك ……. بقى كدا ماشي انتوا اللي طلبتوا رؤى بشر…………

والله لوريك يا رامي ماشي بس احنا هنعمل ايه ملك بشر…….. كل خير بصي يا ستي انها هنعمل رؤى بضحك وانبهار………. يخرب بيت اغك دي دا انتي كارثه دا إبلـ…ــيس يتعلم منك ملك بغرور مزيف……. طبعا يا بنتي طبعا المهم دا هيتنفذ بكره الصبح جاهزه رؤى بشر…… جاهزه الجد من وراهم……. معاكوا صباح………. مش هسبكوا وضحكوا كلهم وكل واحده رجعت اوضتها ولا أكن حصل حاجة جه الصبح رامي كان نايم و رؤى في ه بس فجأة سمع صوت قام فجأة من نومه بس رؤى متحركتش رامي……..

رؤى بطلي هزارك دا رؤى رؤى و راح هزها لتلتفت له رؤى وينص رامي رؤى نايمه جنبه وفي بطنها سكــ…ــينه و غرقان رامي ب…… رؤى حبيبتي اصحى رؤى وفجأة سمع صوت بيقول قتـ….ـــلتها ليه لييييه جه وقت عقابك و روحها هي اللي هتعاقبك وفجأة رؤى فتحت عيونها لتظهر لون عيونها باللون الأحمر رامي ات وقام من على ، رؤى بدأت تتحرك ببطي تجاه رامي اللي حرفا كان بيعيط بسبب الصه ومن شكل رؤى رامي ب………. أعوذ بالله من الشــ…ــيطان الرجيم، لا تاذني ولا ااااذيك ابعدي عنيييييي وفتح باب الأوضة وطلع يجريولسه ولسه نزل رامي على تحت ولاقي أحمد أحمد……..

رامي مالك رامي ب وبيحاول يجمع كلامه……. رؤى… … سكـ….ــينه….. شبـ..ــح…. صوت… عيون حمره أحمد بع فهم……… أنا مش فاهم حاجة في ايه فهد كان نايم وفجأة لقى اللي بيشد الغطا من عليه فهد بنوم…….. ملك بطلي هزارك دا قديمه على فكره وبص لاقي ملك لسه نايمه فهد…….. يمكن أنا بتهيأ ورجع نام بص نفس الحركة رجعت واتكررت، فهد قام ب ورا لملك ولسه هيتكلم انص فهد لاقي ملك وفي سكـ….ــينه في جنبها فهد بصه……..

ملك ملك اصحى ملك _ــ….ـتها لييييه ذنبها اييييه موتك هيكون على ايد روحها وفجأة ملك بدأت تتحرك وعيونها بقى حمر وضوافرها بقى طوال وبدأت تتحرك ناحيه فهد اللي بقى يسحف لان رجله مش قادره تشيله فهد ب……… ملك اعقلي كدا أنا جوزك فهد والله ما عرف مين ابن ال اللي عمل كدا بس اكيد مش انا طب انتي بتقربي كدا ليه طب قصي ضوافرك دي أصلها بت طب تعالي نلعب لعبه لو قدرتي تمسكيني يبقى حلااااال عليكي وطلع يجري والنبي لوريكوا نزل فهد على تحت ولاقي رامي وأحمد واقفين ورامي باين ال عليه أحمد…….

انت في الصفحة 3 من 6 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
4

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل