منوعات

انتقام خاطئ بقلم نيفين بكر الثالث

بواسطة nevooba3
التصويت قبل القراءة لو سمحتوا
الفصل السابع والعشرون من غفران قلب
الجزء الثاني من انتقام خاطئ
بقلمي نيفين بكر
متابعه لما حدث
في فيلا فهد في غرفه سليم…..
رفرفت سيلا عن اهدابها وهي تتململ بكسل
فتحت عيناها وتجولت بها عل الغرفه فتذكرت ليلتها معه
وعضت عل شفتيها المتورمة فوضعت يدها تتحسسها بخجل
وقامت وارتدت ملابسها التي كانت ملقاه علي الارض هنا وهناك
ثم توجهت للمرأه لتهندم من شعرها وملابسها تحسست باناملها تلك العلامات التي عل رقبتها وعل صدرها
من اثر عنفوانه وشغفه بها اثناء علاقتهم الحميميه
تنهدت بعشق وتوجهت صوب الحمام ظنا منها بانه بالداخل
طرقت عل باب الحمام طرقات متتاليه قائله…..
سليم انت جواا…..
لم يجب ففتحت هي الباب فلم تجده فخرجت عل الفور
وفتحت غرفه ملابسه فوجدت الكثير من الملابس ناقصه
فهمت بالخروج من الغرفه الا انها لمحت ورقه موضوعه عل الكيمود
فاسرعت والتقتتها وقرات ما بها لم تجد غير هذه فقط
اسف … كانت….. غلطة…… انتي… طالق
فصرخت سيلا بكل صوتها ……سلللللييييييييييييم
ووقعت عل الارض خائرة القوة بين بكاء وهزيان بكلمات عير مفهومة
فتح الباب غرفتها فهد وملك وجني
وعندما وجدوها عل هذه الحاله
جني بقلق …في اي ي سيلا مالك ي حبيبتي
سيلا ببكاء وبكلمات تكاد تنطق …س س سليم سليم طلقني
قالتها وهي تمدد يدها وتعطيها الورقه
اخذها فهد منها وقرأء ما بها
فاطبق عليها ب قبضته وهو يجز عل اسنانه ويلعن عل غباء ابنه
ام عن ملك اطبقت ملك يدها عل فمها من هول ما سمعت
اما عن جني فاخذتها بحضنها …طيب اهدي ي حبيبتي
سيلا ببكاء حار …سليم طلقني يامامي سليم بعد عني خلاص بعد مااااا
ظلت تبكي وتصرخ بهستريااااا
سلللللللليييييم سللللللللللللللللليم ااااااااه
ثم فقدت وعيها … صرخت جني وملك باسمها
فهدر فهد بهم وقال بصوت عالي ..
.حاسبي انتي وهي لما اشتالها احطها عل السرير
….ملك اتصلي عل الدكتور بسرعة
ملك ببكاء …. حاضر
ثم وجه كلامه ل جني……
جني طلعلها حاجة تلبسها غير الهدوم دي
وهم بوضعها عل الفراش حتي وجد اثار ليلتهم الاولي
شهقت جني وقالت …سيلا ايه اللي حصل اااه ي حبيبتي ي بنتي ….
فهد بصوت عالي …..مش وقت اسئله دلوقت
غيري الفرش دا حالا وانتي ي ملك ساعديها وغيرولها هدومها
بعد ان ابدلوا لها ملابسها حضر الطبيب
الذي قال لهم بعد الكشف عليها ….
داا انهيار عصبي محدش يسالها عن اي حاجة غير لما هي اللي تقول وافضل انها تتنقل لمستشفي
جني ببكاء …لاء مستشفي لاء شوف اللي انت عاوزه واحنا هنعمله هنا
الطبيب……. ي مدام دي عوزة متابعة 24ساعة لانها ممكن تأذي نفسها
جني ببكاء وحسرة……. اااه ي بنتي ي حبيبتي ايه اللي حصلك
احتضنتها ملك وهي تبكي وتقول
اهدي ي جني ان شاء الله هتبقي كويسه
فهد .بحزم…..شوف الازم واعمله ي دكتور
الطبيب …انا هطلبلها سيارة اسعاف تنقلها المشفي
اما عن فهد فكان يتصل عل سليم.. الذي قفل هاتفه
وكان خارج نطاق الخدمه

في تركيا كانت وعد في الاوتيل تستعد للذهب الي فرع الشركه هناك….
وصلت السياره التي ستتقلها واتصل عليها السائق
ف نزلت وعد وركبتها منطلقه الي الشركه
لم يكن عز علي بوصول وعد فالجميع كان يريد مفاجأته
وصلت اخيرا وصعدت للطابق الذي به مكتبها
فقد امر فهد وشريف بتجهيز مكتب ل وعد دون اخبار عز بمن هو الشريك الجديد او المدير الجديد لقسم التسويق
دخلت مكتبها وقام الجميع بالترحيب بها
فكان اغلب من يعملون بالفرع مصريين
ذهب اكرم المدير الفني ل عز واخبره بالتوجه لمكتب وعد
لترحيب بها فلا يعلم او كما يتظاهر بانها كانت زوجة ل عز
#اكرم 30سنه شاب وسيم مجتهد خلوق يعمل مدير فني في فرع الشركه
ذهب عز لمكتب وعد وطرق الباب ودخل
عز…الس…… اتسعت عيناه وقال….. وعد….. انتي اي اللي جابك هنا
وعد وهي تقف وتتوجه بالسلام علي عز وهي تمد يدها
هي دي حمدلله علي السلامه
عز….. حمدالله علي السلامه طبعا انا بس اتفاجأت محدش قالي
وعد بابتسامه…حبيبت اعملهالك مفاجأه
عز وهو يبادلها الابتسام….. اجمل مفاجأة طبعا
كان اكرم ينظر الي وعد بأعجاب فهي جميله رقيقه رشيقه وايضا انيقه
نظر عز ل اكرم فوجده يأكلها بعيناه فاحتقن وجهه وقال بصوت جهوري…..
هتفضل تبحلق كدا كتير
اكرم بحرج…احم انا اسف انا كنت مستني الانسه عشان اوريلها الاقسام اللي ف الشركه
انسه…اقال انسه…..
عز بغضب…اتفضل علي مكتبك ي استاذ محدش طلب منك تتعب نفسك
استاذن اكرم وخرج ثم اتصل علي شريف
واخبره بان خطتتهم ستأتي ثمارها قريبا
وعد بسعاده داخليه ولكنها حاولت اخفاءها
في اي ي عز احرجته كداا لييه
مسح عز علي وجهه من الغضب وقال
من اللي شار عليكي تشتغلي
وعد…. بابي هو االي قالي اناكنت هشتغل مع احمد بس قالي
هنا هيبقي احسن الفرع هنا جديد وهثبت وجودي فيه بسرعه
طب يلا تعالي افرجك عل الاقسام
وعد بلؤم….الله مش مستر اكرم هو اللي هيعرفني عل الاقسام
عز وهو يجز علي اسنانه……بقولك اي انتي الفترة اللي هتشتغلي فيهاهنا تشتغلي من سكات ومالكيش اي تعامل مع حد غيري مفهووووم
وعد وهي تعاند فيه…لا مش مفهوم وبعدين انا مش موظفه عندك يعني تتكلم معايا باسلوب احسن من كدااا
قالت جملتها وتوجهت مسرعه ٕالي الباب عندما رات ملامح وجهه تتغير الي الغضب وهو يجز علي اسنانه
ففتحته وقالت هتفضل واقف كدا كتير مش هتعرفني عل الاقسام
مسح هو علي وجهه وتوجهه صوبها وهو يتوعدها وقال……تعالي

كان سليم مفعل خاصيه خارج نطاق الخدمه
فاتصل عليه احدي رجال الامن الذي وصاه سليم علي الاتصال به واخباره باي شئ يحدث
فعلم بانتقال سيلا الي المشفي
فاتصل علي ادم وادهم الذين كانوا بالمشفي مع سيلا
ادااام…. انت فين ي سليم اييه الي حصل ل سيلا
سليم وهو يشدد علي شعره
حصلها ايه
سيلا عندها انهيار عصبي
اغمض عيناه بالم فهي. تستحق العقاب واكثر ولكن قلبه يعتصر من الحزن عليها
ادم انا عاوز ااجي اشوفها بس مش عاوز حد يشوفني
ادم… ودا ازاي داا الكل هنا مفيش حد بيفارق المشفي خالص
سليم…. معرفش ااتصرف
ادام. وهو يزفر…… حاضر ي سليم حاضر….
………….
بعد ربع ساعه كان سليم يصتف سيارته بعيداااا
ونزل منها ودخل المشفي وتوجه الي مكتب ايمان الذي اتصل عليها واخبارها باحضار ملابس طبيب له كي يتخفي بهم
بعد ان ارتدي الملابس ووضع الكمام عل وجهه
اتصل علي ادم واخبره بتواجده بالمشفي…….
………..
كانوا جميعا امام غرفتها يستمعون اليها تصرخ باسمه
جني ببكاء…. بنتي ااااه ي بنتي بنتي بتضيع مني
اعمل اييه يارب جوزي بين ايدك وبنتي هي كمان ااااه ي حبيبتي ي بنتي
فهد بحزن. عليهم…… جني تعالي نروح نقعد برة انتي كدا بتتعبي نفسك
ومش هينفع تكوني معاها الدكاترة قالوا وقفتكوا مالهاش لازمه
جاءت ادم فكرة

انت في الصفحة 18 من 30 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
2

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل