منوعات

ملاكى الخا.ئف بقلم دعاء احمد الاول

عدنان بابتسامه سمجه: متحصلش والله يعني تبقى عروسه و اسيبك تنامي لوحدك

تيا:و انت ما اهلك

في لحظه كان ادامها و لؤي دراعها ب :بكر”ه قلت الأدب في الكلام انتي فاهمه

تيا بص ه ووجع :سيب أيدي انت اتجننت اوعي تكون فاكر ان دا جواز حقيقي لا يا بابا دا لعبه شويه ونفضها

عدنان و هو بيضغط على ايديها اكتر وبهمس مخيف:لما تتكلمي معايا تحترمي اني جوزك فاهمه؟؟؟

تيا بوجع:اسفه اسفه سيب ايدي

عدنان بابتسامه جانبيه :كدا تعجبيني… فين اوضتك؟؟

تيا:الاوضه التانيه على أيدك الشمال ان شاله تنشك في ايدك يا مفتر”ي

عدنان بصلها بلامباله ودخل اوضتها

تيا بسرعه:انت انتي يا اخينا هي زريبه ابوك أوقف عندك

عدنان:بعيد عن الأسلوب البيئه بتاعك الا ان اوضتك شكلها حلو

تيا :اللهم طولك يا روح هو انت حد مسلطك عليا يا ابني…. متروح تتخمد في اي اوضه تانيه….

عدنان ب :لا عايز اخد شاور…. روحي هاتي بجامه من عند عمك خلينا نخلص من الليه السوداء دي

تيا:سودا على اغك ان شاء الله… وبعدين على جثتي انك تنام في اوضتي

عدنان وهو بيمسك ايديها وبتحدي: خمس دقايق لو مكنتيش جايبه بجامه ومجهزه الحمام هتشوفي يوم اسود من حياتك
بقلم دعاء احمد

تيا:مش هروح

عدنان :ااامم حلو بس استحملي بقي

تيا بصتله بنص عين و سابته و راحت اخدت هدوم و دخلت تغير فستانها

عدنان خرج اطمن على مصطفى و اخد منه بجامه….. مصطفى دخل اوضته و ضحك و هو مرتاح و مطمن على تيا

تيا خرجت وهي بتنشف شعرها و بتر”مي نفسها على السرير بارهاق من اليوم

تيا:اااه يا انا يا ابا….. ااااااعععععااااااااا

و قامت اتنفضت بسرعه
تيا:انت….. انت… اطللع برااا

عدنان خرج من الحمام و هو بينشف شعره و لابس بنطلون البيجامه بس

تيا :انت قليل الادب اطلع براااا اوعي تكون فاكر ان دا جواز رسمي

عدنان ببرود :الوقت اتأخر اطفي النور وتعالي نامي

تبا:انت رايح فين دا سريري انت صدقت نفسك ولا اي يا اخينا

عدنان بصوت عالي:ااااااخررراااسيييي مش ناقص قر”ف… و قسما بالله لو ما طفيتي النور و جيتي نمتي لطربا الفيلا دي فوق نفوخك

تيا ب ف:متقدرش تعمل حاجه

عدنان بابتسامة خبيثه :تمام اوي

بص للاوضه و راح ناحيه الدولاب و كان في حبل فوقيه

تيا:انت بتعمل اي يا استاذ

عدنان بسرعه شدها من دراعها و ربط ايديها

تيا ب ف:اوعي ايدك كدا انت اتجننت

عدنان شالها و رزعها على السرير

تيا:ضهررررري اااهه يا متخلف

عدنان ربطها من رجليها وبقيت متكتفه تماما

عدنان :لو سمعت صوتك هقوم اديكي علقه تخليكي متعرفيش تتحركي لسنه قدام
و بابتسامه جانبيه :ف خلي ليلتك تعدي…

وسابها ونام وهي بتشت”مه في نفسها

في صباح يوم جديد
أسد كان قاعد قدام السرير و بيشرب سيجاره و هو بيبص لنسمه ب و بيفكر في خطته

نسمه بدأت تصحي بكسل واثقل و فجأه قامت اتفزعت و بقيت تعيط بهستريه و بسرعه راحت ناحيه اسد

نسمه ب وع شهقات قويه :انت جيت قبل ما يقربلي صح… هو مقربليش.. اتكلم ارجوك

ومسكت ايديه برجاء
أسد بسرعه زق ايديها و قعها على الارض
أسد ببرود و : ابعدي عني اوعي تكوني فاكره ان أسد الهلالي هيخلي واحده زيك على ذمته بعد اللي حصل

نسمه ب “اخ:اااسسسكتتت حراااااام يااارب لللللليييييهههه

أسد ابتسم وهو واقف قصاده لكن ابتسامته اتحولت لص ه و رعب لما…….

………….. ***************…………..
عند لارين
قاعده في اوضتها و الجو ضلمه و بتعيط وهي خايفه و مرعوبه انها تكون قت”لت باسم لكنها كانت بتدافع عن نفسها من واحد حيو”ان زيه

دخلت عليها امها (شهد)
شهد:ما تقومي يا ضنايا عشان ناكل لقمه سوا مش شايفه وشك دبلن ازاي

لارين:يا ماما ماليش نفس

شهد:لا انا كدا اقلق عليكي بقالك يومين مش متظبطه مالك يا بنتي

لارين:مفيش يا ماما بس شويه تعب و هيروحوا لحالهم

شهد:طب ياله قومي نروح لخالتك نزورها في المستشفي و نكشف عليكي

لارين:خالتي؟؟؟ خالتي مين…

شهد:خالتك شويكار بصي يا بنتي شويكار زمان عصيت ابويا الله يرحمه و سابت اسكندريه و جيت الحلميه و اتجوزت و خلفت…..

و انا يا بنتي كبرت و عايزه اشوف اختي عشان كدا عزلنا من اسكندريه وجينا الحلميه عرفتي ليه بقذ…. ولما سألت عرفت ان ابنها ولاد الحر”ام اذوه…… عشان كدا هنروح نزورهم في المستشفي…. ياله قومي البسي

لارين :حاضر يا أمي…..

بعد شويه كانت لابسه دريس ازرق من القماش عليه ام دهبي و لابسه حجاب ابيض كانت جميله جدا

بعد نص ساعه
في مستشفى في حي الحلميه
بتدخل لارين وامها المستشفي

شهد:اسألي شوفي باسم منصور في اوضه كم…

لارين:حاضر يا ماما

بعد دقايق
لارين:في الدور التالت اوضه اربعه

شهد :اطلعي انتي يا بنتي وانا وراكي

لارين:ليه… خلينا نطلع سوا

شويكار :ازايك يا شهد… عاش من شافك

شهد:اطلعي انتي يا لارين ليا كلمتين مع اختي و هخلصهم…

لارين :حاضر

سابتهم وطلعت الاوضه خبطت
باسم:ادخل

لارين دخلت ووقفت و كأنها اتشلت من الص ه………
💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚
بارت تاني اهو عاوزه اشوف التفاعل

#.. الفصل ١٣

أسد بصلها ببرود و ثواني واتحول لص ه ورعب وهو شايف نسمه بت ي بسرعه ناحيه البلكونه
اسد ببرود مزيف:هتعملي اي يا مجنونه؟؟

نسمه ببكاء وهستريه:انا معملتش حاجه في حياتي عشان اشوف كل اللي شفته دا…. انتم ليه بتكر”هوني كدا….. ليه ا يا اللي من د”مي يبيعني كدا عادي عشان مايتحبسش….. و امي تمو”ت و تسيبني لوحده معندهاش قلب زي شويكار….
وليه حد ياخد حاجه مش من حقه… لللللليييييهههه انا عمري ما اذيت حد… دا حرراااااممم…… ليه اتجوز واحد زيك معندوش د”م ولا بيحس

اسد ببرود:ااامم يعني انتي عايزه تنت”حر…. دا عز الطلب على الأقل اخلص منك و اطفي نا”ري على خلود و اشوف قلب اهلك محر”وق عليكي….
ياله ارمي نفسك…. و باستهزاء:دا لو تقدري

اسد كان فاكرها بتهزر لكن وعها و شهقاتها كان أكبر دليل على صدقها
بدون لحظه تفكير غمضت عنيها و بتسيب نفسها

اسد كان هيخرج من الاوضه لكن اتص فعلا لما لقاها بتسيب نفسها بي ي عليها عشان يلحقها لكن لان سرعته كانت كبيره بيقع هو كمان………

عند لارين
بتفتح الباب وتدخل لكن فجأه بتقف وكانها اتشلت من الص ه…….
باسم بص ه:انتي!!!!؟؟
لارين شافته بقيت تعيط و بتدير عشان ت ي لكن وقفها صوته….

باسم ب :لو خرجتي برا الاوضه دي هبلغ البوليس انك انتي السبب….. انا قالتلهم انه حر”امي كان عايز يسر”قني لكن اقسم برب العزه لو مشيتي لهوديكي وراء الشمس

لارين غمضت عنيها وهي بتعيط و بقوه مزيفه بصتله:لو انت را”جل قولهم اني السبب وانا هفض”حك و اقولهم انك كنت خط”فني و حاولت تعد”ي عليا و ساعتها هنشوف مين اللي هيودي التاني وراء الشمس

باسم ب و هو بيرجع راسه لورا:قولي… عادي تفتكري ان حد هيصدقك وانتي في الشارع الساعه واحده بليل دا لو انتي محترمه يعني مش هتعمليها … بس وقتها انا هقولهم اننا كنا سوا وانك كنتي معايا بمزاجك…. و حاولي تسر”قيني و لما شفتك عملتي اللي عملتيه دا يا مزه

أنهى كلماته بغمزه وق”حه

لارين:ااااانت ايه… حيو”ان و زبا”له

باسم بابتسامة :ااامم كل دا هتدفع تمنه يا قطه متقلقيـ,ـش انا مـ,ـش ناسـ,ـي اللـ,ـي انتـ,ـي عملتيه…. و ال ح في جانبي كل ما بشوفه بستحلفلك اني هدفعك الأمن غالـ,ـي

لارين ب رغم فها:اعلي ما في خيلك اركبه…..

في نفس اللحظه شويكار وشهد دخلوا الاوضه

شويكار بابتسامه : بسم الله مشـ,ـا الله بنتك زي القمر يا شـ,ـهد

شهد: الف سلامه عليك يا ابني

باسم باستغراب :الله يسلمك مين دي؟

شوسكار:دي خالتك يا باسم اختي شهد ودي بنتها لارين ايه رايك مش عروسه زي القمر

باسم بخيث:عندك حق يا اما عروسه زي القمر

شويكار بابتسامه :اي رايك نخطبهالك…

شهد بص ه:ايه؟

شويكار:دي امنيتي يا اختي اننا نرجع نلم الشمل من تاني و لو مسامحاني بجد وافقي على جواز بنتك لباسم ابني

دا عنده شقته جاهزه و بيشتغل في ورشه الميكانيكا بتاعته و شغال على تاكسي بيدخل اد كده يعني مش هيخليها عايزه حاجه

لارين واقفه مش عارفه ترد حرفيا من الص ه

شهد:مش عارفه والله يا اختي بس دا جواز مش لعب عشان نقرر بسرعه كدا… لازم نعرف رأي لارين وكمان مش وقته خالص الكلام دا

لارين:انتم بتقولوا اي…. انا اتجوز الحيو”ان دا…… دا على جث”تي

شويكار ب :شوفي بنتك بتقول اي يا شهد

شهد:لارين اتكلمي كويس ازاي تكلمي ابن خالتك كدا

لارين بسرعه:عشان دي الحقيقه دا حاول…

باسم بمقاطعه: خالتي ممكن تسيبني معها شويه…..

شهد بحيره: بس… ماشي يا ابني ربنا يهديكي يا بنتي

شويكار وشهد خرجوا وفضل باسم ولارين

باسم ب :اي رايك يا عروسه تحبي نعمل جواز و لا اكمل اللي كنت هعمله في الشقه بس من غير جواز

لارين:انت واحد..

باسم وهو بيمسكها من دراعها ب شديد: انتي متعرفيش باسم الميكانيكي اللي لافف و داير ممكن يعمل معاكي اي لو نطقتي بكلمه مش على هواه

فبلاش تخليني اوريكي الو”يل و قسما بالله لو ما وفقتي على الجوازه دي هتكوني جثه هامده بس ساعتها هكون برضه اخدت اللي عايزه فاهمه يا مزه…. و لو فكرتي تنطقي بكلمه من اللي حصل في الشقه قسما بالله هقلب عليكي الترابيزه……

و اوعي تكوني فاكره اني عايزك عشان جمال عيونك لا يا مزتي انا بس هعلم عليكي قصاد اللي عملتيه معايا…….

لارين ب وع و بتحاول تفك ايديها: مش هتجوزك و اللي عندك اعمله و هقولهم انك حاولت تعد”ي عليا ولو فيها اعد”امي مش هتجوزك

باسم بابتسامه جانبيه :يبقى انتي اللي بدأتي اللعبه استحملي النتيجه…….
…………..

عند أسد و نسمه
بيقعوا الاتنين في حمام السباحه بالظبط لكن نسمه اغها بتتخبط الله و بتنز”ف
و لأنها مش بتعرف تعوم بتسيب نفسها المايه و هي فاقده الوعي

أسد طلع بسرعه من المايه بيبص للمكان بيشوف الد”م على حافه حمام السباحه بسرعه بينزل تحت المايه وبيسحب ايديها
بيحطها على الأرض و بيطلع بسرعه من حمام السباحه….

بيشيلها وبيطلع لاوضته…. طلع موبيله وكلم عز يبعتله دكتوره

بص لنسمه ببرود و هو بيفكر في خلود
دخل يغير هدوم بعد شويه طلع وهو بينشف شعره و معه هدوم ليها
غيرلها هدومها و جاب قطن و حاول يوقف النز”يف

الدكتوره وصلت و خيطت ال “ح اللي اغها و اديتها حقنه منوم

اسد بجمود:هي كويسه….

الدكتوره:ايوه انا اديتها حقنه منوم و دلوقتي هتفضل نايمه

اسد:تمام اتفضلي

الدكتوره بصتله ب ومشيت…..

اسد فضل يبصلها و غمض عنيه بتعب وقعد على إلانتريه وهو بيفكر هيعمل اي

عند تيا و عدنان

عدنان صحي من النوم بتثقل وهو حاسس بحاجه تقيله

تيا كانت راسها على صدره و هي لسه متكتفه

ضحك على شكلها وهو بيعدلها … قام و فك الحبل من ايديها كان علم عليها….

عدنان:ام ربيتك يا ام شبر ونص بس مش دلوقتي خلينا بس نطمن على اللوا مصطفى

و نكمل بكرا بقى عشان عايزه انام
..
#
#ال13

#…. ال14
أسد فضل قاعد جانب نسمه و هو بيفكر في كل اللي بيحصل حواليه
محاوله قت”له…… كارولين اللي المفروض هتكون في م في خلال اسبوعين…. و الا نفجا”ر اللي بيخططوا ليها

تالين بنته لو اله حاجه هتعمل اي لوحدها….
وجود نسمه في حياته و المشاكل اللي بتحصل وراء بعضها…..

نفض الأفكار من اغه وقام نزل يعمل فنجان قهوه عشان يفوق و يروح الشغل..

لكنه وقف قصاد نسمه و فضل يبصلها بهدوء مريب….. لقاها بتترعش قرب منها و حط ايديها على اغها لقى حرارتها مرتفعه جدا

أسد :نسمه فوقي قومي…..

لكن كانت بتترعش بس

أسد بدون تفكير اشتالها ودخل الحمام حطها في البانيو وشغل المايه الساقعه….

عدي ربع ساعه و مفيش اي تحسن لكن بتتنفض بقوه

كلم الدكتوره سلمي… دكتوره تالين

سلمي:أسد باشا اومرني… تالين كويسه؟

اسد بجديه: دكتوره سلمي.. نسمه درجه حرارتها مرتفعه اوي وانا حطيتها في البانيو وشغلت المايه لكن مفيش اي تحسن

سلمي:هو حصل حاجه معينه اتسببت في الس نيه

اسد: اغها وقعت من البلكونه من الدور التاني و اتخبطت في اغها عند حمام السباحه والدكتوره جيت خيطتها

سلمي:اعتقد حضرتك لازم تجيبها وتيجي على المستشفى لان ممكن يكون في نز”يف داخلي او ك”سر….كان لازم تجيبها من بدري….. هستني حضرتك تجيبها دلوقتي

اسد قفل الموبيل ب و دخل لنسمه غيرها هدومها لدريس و شالها وخرج من البيت حطها في العربيه و طلع على المستشفى
بقلم دعاء احمد

………… **************………….
عند تيا و عدنان
عدنان بيفك ايديها و كان الحبل سايب علا”مات على ايديها ورجليها

تيا بدأت تقوم و فجأه “خت و قل”م نزل على وش عدنان

عدنان بقى مصدوم و هو حاطط ايديه على خده و عيونه بتطق شرار

تيا ب ف :انا انا اسفه مكنتش اقصد… بس انت فتني و بعدين ازاي تبقى قريب مني كدا لا وكمان نايم على سريري وااااهههاا شعري ياض

عدنان ب :انتي عارفه اللي مديتي ايدك عليه دا يبقى ايه….. دا في لواءت بيعملولي الف حساب و انتي ياام شبر ونص بتمدي ايدك عليا……

تيا برعب من شكله :اسفه و الله اسفه يا باشا ما هو محدش يخض حد كدا عادي يعني و انا مش متعوده اصحى القى حد جنبي…… و بعدين اي هو خدوهم بالصوت سيب شعري يا حيلتها انا ابان كيوت و بنت ناس لكن انت متعرفش مواليد الفين دول ايه….. خبره

عدنان وهو بيمسك شعرها بقوه اكبر:لسانك دا عايز قطعه….. قومي حضرلي الفطار انجزززي

تيا بزهق و ببرطمه:حاضر جتك الارف… ياكشي تنشك في معاميعك يا بعيد و تبقى تحت ايدي في اوضه العمليات اعمل فيك ما بدالي… القلب هبيعه لوحده… بس القرنيه برده مهمه

عدنان :خلصتي برطمه على الصبح

تيا بعيون القطط:ايوه طبعا تؤمر بحاجه معينه في الفطار

عدنان بغيظ؛ اي حاجه انجزي

دخلت تاخد شاور و بعد شويه خرجت و نزلت المطبخ لقيت الطباخ بيحضر الفطار

تيا:صباح الخير يا عم خليل

عم خليل الطباخ:صباحيه مباركه يا عروسه

تيا:عروسه… اللهم اخزيك يا شيطا”ن المهم حضرت الفطار لعمي مصطفى

عم خليل:ايوه يا بنتي وطلعتهوله و اتاكدت انه اخد الدوا

تيا:طب فين فطاري انا و الهندزه اللي فوق

عم خليل:تحبي تفطروا هنا ولا في اوضتكم

تيا:لا هنفطر في الجنينه

عم خليل: حاضر يا ست البنات

بعد مده
عدنان و تيا كانوا بيفطروا في الجنينه مصطفى نزل قاعد معهم

مصطفى :صباح الخير يا قمري

تيا:صباح الجمال يا قبطان

عدنان:حضره اللوا طيارتك امتى؟

مصطفى :الساعه اربعه

عدنان؛ ان شاء الله هتبقى كويس وهترجعلينا قريب

مصطفى :ان شاء الله

تيا بصتله بعيون ينه م عه
مصطفى :هرجع يا تيا يا حببتي اومال فين تالين

تيا:نايمه فوق هو أسد الهلالي هيجي لحضرتك قبل ما تسافر

مصطفى :أسد في ناس هجموه هو مراته امبارح بعد كتب الكتاب

عدنان بسرعه:أسد ازاي… مين؟

مصطفى :زيدان الفرماوي اللي أسد قبض عليه من مده…..

…………….*****************………..

عند لارين قاعده في البيت و بتفكر في كلام باسم وانه هيتجوزها حتى لو غصب عنها و انه هين ها على عملته

لارين:يارب يارب انا تعبت من التفكير طب اقول لماما انه كان عايز…. اااههه هقولها اي بس دا واحد حق”ير ممكن يكدب كلامي بس لايمكن اتجوزه لا وكمان ميكانيكي و انا بشتغل في شركه انترنشونال

تليفونها رن ردت بلهفه

كريم:ازايك يا لارين… فينك متأخره على الشغل بقالك بومين مش بيتجي

لارين بسعاده:انا اسفه يا مستر كريم والله بس حصل ظرف طارق و كنت مش قادره اشتغل

كريم:اامم لو حابه تتكلمي انا موجود و بعدين بطلي كلمه مستر دي لو سمحتي

لارين بهيام:انا واقعه في مشكله ومش عارفه ات ف

كريم ب : طب اي رايك نتقابل و تحكيلي المشكلة و انا نساعدك لو اقدر

لارين باحراج:بس

كريم:مبسش ياله انا هجيلك ننزل نتكلم في اي مكان…. اجهزي على ما اجيلك

لارين: حاضر

قامت بحماس عشان تغير هدومها ما ونزلت بعد نص ساعه تقريبا

اول ما قبلته ركبت عربيته و راحوا مكان عام لكن لارين مقدرتش تحكيله ان باسم

في كل لحظه كان في شخص بيصورهم مع بعض و هما مش حاسين……..

……………
في المستشفي
الدكتوره بدأت تعمل اللزم لنسمه و بتحاول تساعدها في انها تنزل درجه حرارتها كل دا وهي فاقده الوعي

بعد ساعه ونص خرجت الدكتوره من الاوضه
بقلم دعاء احمد
اسد:هي كويسه؟
الدكتوره بانفعال:ممكن افهم ازاي دا حصل…. يعني ازاي تقع من الدور التاني و حضرتك تستهون بالموضوع و عادي….

البنت جسمها ضعيف جدا و كان لازم تيجي هنا اول ما وقعت هي هتفضل معانا لحد ما تفوق و الحمد لله مفيش نز”يف داخلي

اسد ببرود:يبقى تحترمي نفسك واحترمي اسلوبك عشان انتي متعرفيش ممكن اعمل اي

الدكتوره:انا اسفه بعد اذنك

اسد دخل اوضتها كانت نايمه لاحول ليها ولا قوه

قعد على كرسي جانبيها و مسك ايديها بحنان و با”سها

اسد :انتي متعرفيش انا شفت اي في حياتي كل اللي حبيتهم راحوا و وعد مني للايام مش هسيب حقهم حتى لو على حساب ناس ملهمش ذنب…. محدش لم”سك لكن دا نفس شعور خلود بعد اللي حصلها لكن هي حظها كان اسوء وا كي د”مرها

غمض عنيه بتعب و هو بينام جانبها على السرير و بي ها بتملك وهو بيد”فن وشه في رقبتها ……

…………..
بعد كم ساعه
عند تيا و عدنان
رجعوا الفيلا بعد ما وصلوا مصطفى للمطار

عدنان:لمى حاجتك بسرعه على ما اعمل مكالمه تكوني خلصتي عشان نروح شقتي

تيا ب ف وتوتر:حاضر

عدنان خرج يعمل مكالمته و تيا كانت طالعه اوضتها لكن سمعت صوت وقفها

حياه:تياااااااا

تيا بسعاده نزلت ي و تها

حياه:وحشتيني اوي اوي… انا سمعت حاجه غريبه اوي انتي اتجوزت بجد

تيا: ما انتي لو صحبتي فعلا كنتي هتبقى معايا امبارح و انا بتنيل اتجوز

حياه:معليش بقى انتي عارفه كنت مع بابا في المانيا بس ب احه زهقت قالت ارجع م بقى….. المهم مين العريس.. سمعت انه حد تبع عمك يعني ظابط.. و مالك عمل اي صحيح دا اكيد بيولع

تيا:اه يا اختي اتجوزت واحد عمود نور كدا بس ي ف… انتي قوليلي مين المز اللي قالت إنه وقعك في غرامه

حياه :واحد كاريزما ووسيم عنيد و مش سهل تقيل و مختلف عن كل اللي عرفتهم اااه يا تيا لو احكيلك عنه بس هو عنده مشكله

تيا:ايه هي بقي

حياه:مش في اغه الجواز… وو

عدنان وهو جاي من برا:خلصتي….

حياه بص ه………….

عدنان……….

الثنائيات بتاعتنا عشان منتوهش
(أسد.. نسمه)
(تيا…. عدنان.. وأطراف اخري)
(لارين… باسم… أطراف اخرى

15*16/17
#.. #ال15
حياه بص ه :عدنان….

تيا :اي دا انتي تعرفيه؟؟
حياه:طبعا دا هو دا اللي….. هو مين دا؟
تيا:عدنان الرفاعي جوزي للاسف
قالتها تيا غير عابئه بشكل حياه و ص تها
عدنان ببرود:مش تعرفيني ولا اي…

تيا:اه صحيح… دي حياه البيست بتاعتي لكن هي بقى دخلت فنون جميله وانا دخلت طب لكن… انا بحكيلك ليه اصلا
المهم دي حياه و دا عدنان

حياه كانت في حاله ص ه استغراب مش عارفه تقول اي :تيا ممكن كوبايه مايه لو سمحتي

تيا بعفويه:هوا ست حياه تؤمر يا بس

و بطريقتها الجميله راحت للمطبخ وهي بتدندن اغنيه سكك البنات

عدنان:ازايك يا حياه رجعتي م امتى…

حياه:انت اتجوزت؟.

عدنان :اامم اه امبارح

حياه:طب وانا؟ انت قالت انك مش حابب يبقى في اي ارتباط رسمي لكن قلت اني عجباك

عدنان:برافو… لسه فاكره كلامي كويس واني مضحكتش عليكي…. و قلتلك اني بتاع التسليه مش اكتر

حياه بكر”ه و :و يوم ما تتجوز… تتجوز دي انت عارف انها بتحب ابن خالتها مالك

عدنان برفعه حاجب :اي دا مش مفروض انكم صحاب ازاي بتتكلمي عنها كدا

حياه ب :لو اخدتك مني يبقى قول عليها يا رحمن يا رحيم يا عدنان…. عشان زمان اخدت مالك و انت عايزه تاخدك مني دلوقتي

عدنان وهو بيقعد بلامباله :ااامم يعني انتي كنتي بتحبي مالك…..

حياه بسرعه :لا يا عدنان انا بحبك انت صدقني دي كانت مشاعر غبيه لكن انا بحبك انت

عدنان :يبقى اقفلي على الموضوع دلوقتي و نبقى نتقابل بعدين نتكلم فيه

حياه:حاضر بس و حياتي متسبنيش

عدنان بصلها بدون اي تعبيرات

تيا وهي جايه:المايه

حياه بابتسامه مزيفه:مرسي يا قلبي بقولك تعالي بقى اوريكي انا جيبتلك اي معايا من المانيا

تيا:ياله

عدنان بضيق :تيا انجزي جهزي حاجتك عشان نمشي

انت في الصفحة 8 من 9 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
8

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل