منوعات

سكريبت جديد

ورد: وهضايق لي
فارس: يمكن علشان الحلو الى فضلتيه عليا من 3سنين هملك في ليلة فرحكم وطفش…. والاه يمكن علشان لولا انى موجود كان زمان الناس كلها مجطعه فى سيرتك وسمعتك
ورد وعيونها مليانه دموع : انا محدش يقدر يتكلم عليا بكلمة وحشه
فارس: كانوا هيتكلموا يبنت عمى وياكلوا وشنا… وده كله لى… علشان انتى كان همك المنظر وبس… كان همك تترسمى قدام الناس باإبن المدينة الى مش عارف إى حاجة عن الاصول والمرجلة
ورد: خلصت كلامك… استريحت لما قولت الكلمتين دول… عن إذنك بقا علشان عايزة انـ,ـام

مشيت من قدامه قبل ما عيونها تفضحنا وټعيط قدامه ودخلت الحمام وقفلت عليها واڼهارت من الـ,ـعياط على كل الى حصل ليها
خرجت بعد مده لاقته متمدد علي السرير
ورد: انت هتنام علي السرير؟ طب انا هنام فين؟
فارس: علي السرير بردو هو انا مش جوزك والاه إي
ورد: ده بعينك إني انام جمبك
فارس: خلاص مشـ,ـكلتك حليها انتي نامي علي الكنبة تنامى علي الأرض أنتى حره
ورد: يعني هي دى الرجولة يعني
ليهب فارس من علي السـ,ـرير ويقترب منها: بلاش تقولي كلام انتى مش قده
ورد: لي هتعمل إي
فارس بنبرة ڠضب : قصرى الشړ يا ورد ونامى
خد مخدة ولحاف ونام هو علي الكنبة وهى نامت علي السـ,ـرير… مخدتش وقت ونامت على طول بسبب تعبها طول اليوم فى تجهيزات الفرح… علشان تصحى تانى يوم على خـ,ـبط على الباب لتسـ,ـتيقظ لتجده يخلع قميصه وينـ,ـام بجوارها
ورد بصړاخ : انت بتعمل إى

فارس: مرات عمك جاية تطمن علينا وتجيب الفطار تحبي انها تعرف اننا متجوزناش
ورد: لا
فارس: خلاص قومى افتحى وانتى بتضحكى
ورد: حاضر
لتقم وهو مثل النوم
لتدخل زوجة عمها وهي تزغرط
نعمه: الف مبروك يا حبيبتي صباحية مباركه
فارس وهو يمسح عينه: إي الدوشة دي ياما
نعمه: لولو لولى صباحية مباركه يا قلب أمك
فارس: الله يبارك فيكي ياما
بصت له نعيمه بصه فاهم قصدها بيها ليرد عليها
فارس: متقـ,ـلقيش ياما كله تمام
لتزغرط مره اخرى: طيب انا اسيبكوا انتوا بقا مع بعض

لتنهى كلمتهاوهى بتحضن ورد وبتقفل الباب وراها
ورد: متقلقش علي إي
فارس: هقولك لما تكبرى…. اتى بس الاكل ده نشوف أمي جايبلنا إي
ورد: متقوم تجيبها لنفسك اي أتشليت
فارس: يعني انتي عايزانى أقوم
ورد: ما تقوم انا هخاف
شال اللحاف من عليه وهو عـ,ـارى الصـ,ـدر لتصرخ ورد
ورد: متلبس حاجة يا انسان انت
فارس: ماهو ده الي كنا بنقوله الأه
لتجرى ورد وتدخل الحـ,ـمام… وخرجت بعد مده كان لبس هدومه
فارس: تعالي كلى حماتك. متوصية بيكي على الاخر
ورد: شكرا مباكلش الأكل ده
فارس: اومال بتاكلي سيرلاك

ورد: لا السيرلاك ده خليهولك
فارس: تصدقي يبت انتي خـ,ـسارة فيكي الاكله الحلوة دى
ورد: شكرا
خلص أكل: هتاكلى والاه أنادى حد ياخد الاكل
ورد: مش عايزة اكل
فارس: وفرتى
خرج ونزل الأكل ورجع ملقهاش فى الجناح فتح الحـ,ـمام ملقهاش ليفتح البلكونه لاقها واقفه ماسكه الموبايل اخذه منها لأقها بترن على خطيبها… سحبها من إيديها ودخل بيها جوا
فارس: إيه ده؟
ورد: انت مالك
فارس: مالي إى لما تكونى علي ذمتي وبتكلمي راجل غريب يبقا انا مالى إزاى
ورد: انت عارف اني جوازنا علي الورق وبس فمفيش لازمه تقعد تعمل فيها الدور ده فاهم… وهي كلها يومين وهنـ,ـطلق وأتجوزه
فارس: وانتي بقا غبائك صورلك أنه هيتجوزك… فوقي يا بت ده سابك يوم فرحك
ورد: أكيد ليه اسبابه

فارس: اسباب اي.. الي تخليه يسيب خطيبته وسط اهل بلدها كلها يوم فرحها ويختفي أنتي عارفة الناس كانت هتقول عليكي إي والاه تحبي اقولك… والاه انتى عارفه ما هو اتقال علي أمك قبل سابق
ورد بحزن : فارس اسكت
فارس: هسكت هسكت المره دى بس يا ورد بس المره الجاية صدقيني هيبقا ليا رد تاني
سابها ودخل الحمام ياخد دوش وقعدت هي علي طرف السرير وتبكي علي حظها
فارس لنفسه: انت زودتها
فارس: لا هي تستاهل هي السبب في كل الي حصل ده
فارس: مكنش لازم تتكلم علي أمها
: الي حصل بقا انا محستش بنفسي من الغـ,ـيرة
: طب اخرج اعتذرلها
: لما تعتذر هى الاول هى الى غلطت الأول: بس انت غلطك الاكبر
: مش هعتذر وبس بقا كفاية
شغل الدوش علشان يبرد ڼار التفكير الي فى دماغه

ورد كانت قاعدة بتفتكر كل الي حصلها وإزاى امها سابتها ومشيت وهى صغير
فلاش باك
بعد ۏفاة والدها بما يقارب السنه
ورد: ماما رايحة فين وسيباني
الام: هروح مشوار بس وهرجع علطول مټخافيش
ورد: انتي بتكدبي عليا جدو قالي أنك مش هترجعي تاني وهتتجوزى وتسبيني
الام: لا يا ورد هرجع تاني مټخافيش
ورد: بجد يا ماما
الام: بجد يا روح ماما يلا ادخلي انتي البيت بقا وهرجع ع طول

عدت الايام وكانت ورد كل يوم. تخرج تستني مامتها ترجع ومكنتش بترجع لحد ما فقدت الأمل في رجوعها وأتاقلمت الي الوضع وسط كلام اهل القرية عن امها وعن سيرتها
باك
دخلت في نوبة بكاء بعد ماافتكرت كل الي عدت بيه كان فارس خارج لسه من حمامه صډمه صوت شهقاتها وهي بټعيـ,ـط ليضمها جوا حضنه وو بيطبطب عليها
فارس: انا اسف… انا اسف يا ورد مكنتش أقصد
فضل يردد كلامه وهي مش قادرة توقف عياط لحد مانامت علي كتفه فرد جسمها علي السرير وطفي النور ونزل يتكلم مع جده
فارس: يعني لسه مفيش إي اخبار عن الي ما يتسمي
الجد: لا اكنه فص ملح وداب يا فارس يا بني
فارس: طب أبعتلي بيناته كامله وانا هتصرف
الجد: حاضر يا بني ربنا يعترك فيه

فارس: يارب…. بقولك يا جدى وصي الشغالين يعملوا الاكل الي بتحبه ورد علي الغدا
الجد: حاضر يا ولدى… احسن واكل هيتعمل لعيونكوا
فارس: تسلم يا جدى
طلع تاني لحبيت قلبه وصغيرته… لاقها لسه نايمة فضل قاعد جمبها علي السرير يتأمل ملامحها سمع صوت همهمتها: ماما ماما متسبنيش استني خديني معاكي ماما
ضمھا لحضنه وفضل يطبطب و يمسح ع ظهرها بحنان ويقراء قرأن لحد ما سكنت ونام هو التانى.. صحى بعد فترة على صوت خبط والدته قام فتح الباب
نعمه: الوكل يحبيب أمك
فارس: تسلمى ياما
ليودع امه ويذهب لتلك النائمة
فارس: ورد… ورد أصحى علشان تاكلى لجمه
ورد: مش عايزة أكل سيبنى أنام

انت في الصفحة 2 من 6 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
6

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل