منوعات

سكريبت جديد

فارس: انتى مكلتيش حاجه من الصبح
ورد: ملكش دعوة
فارس: عندك حق عنك ما كلتى
راح ياكل بس بص عليها تانى فساب الأكل وخرج يشم هوا من البلكونه وبعد كده رجع ونام جمبها تانى … جه الصبح صحيوا على صوت رن تليفون ورد والى كانت بيتصل استقبال المستشفي
ورد: الو
: دكتورة ورد المستشفي بتبلغ حضرتك بحالة طوارئ وأن في عجز هنا ف الجراحين فياريت حضرتك تيجى بأسرع وقت
ورد وهى بتقوم من السرير بتلبس هدومها بسرعه : لى خير إى الى حصل
: حاډث قطار وفي مصابين كتير المستشفي فى حالة طوارئ

ورد: ثوانى وهكون عندكو
خلصت كلمتها وهي خارجة من الاوضة ووراها فارس الي سمع المكالمه كلها… اتصل علي رجالته علشان يطلعوا عربياتهم علشان ينقلوا المصابين.. وهو وصلها للمستشفي
ورد: بسرعة يا فارس
فارس: لو سوقت اسرع من كده هنحصل الي ف المستشفي
ورد: يارب سلم يارب سلم
دخلت المستشفي لقت عشرات المصابين علي الارض بدئت تسعف الي تلاقيه قدامها
لحد ماجت ممرضة: دكتورة ورد عايزين حضرتك في اوضة العمليات
ورد: حاضر حاضر
جريت ودخلت وراها كانت بتعمل كل الى تقدر عليه علشان تنقذ المړضي كانت بتخرج من عملية تدخل فى التانية لحد ما طلعت شمس اليوم التانى ووصل إمدادات من المستشفيات القريبة
كانت خارجة من باب المستشفي وهدومها مليانه ډم من المړضي لاقت فارس واقف مستنيها
فارس: إى الوضع
ورد بتعب : الحمدلله أنقذنا عدد كبير منهم
فارس: الحمدلله…. يلا نروح أحنا علشان تستريحى
ورد: يلا
وصلو للبيت.. أطمن جدها عليها هو ونعمة
فارس: اطلعى خدى دش وهدى اعصابك شوية على ما الفطار يجهز

ورد: حاضر
طلعت خدت دش وفارس طلع وراها علشان يريح جسمه سمع صوت موبايلها عمال يبعت رسايل افتكر انها من المستشفي فا فتح يوشفها لاقها من خطيبها فتح الشات لاقى فيديو ليه هو وورد وهى قدام شقته وبتحضنه ورسالة تحته اشير والأه تدفعى
خرجت فى اللحظة دى ورد من الحمام
ورد: انت بتعمل إى بموبايلى
فارس: تقدرى تقوليلى إى ده
ورد: إى
اخدت منه الهاتف واڼصدمت لما شافته
فارس وهو يقف مقابل لها وبيتكه على سنانه : الفديو ده حقيقي
ورد: ايوا
ضربها فارس بالقلم على وشها وقعت على الارض
ورد پبكاء: فارس انت فاهم غلط ممكن تستني اوضحلك
فارس وهو بيقرب منها: توضحي إي ها توضحي إي انطقى
ورد بعياط: انا انا كنت رايحاله البيت علشان قالى انه تعبان ومش قادر ينزل ولما روحت قالى انه كان بيفجأنى يوميها انا والله مادخلت البيت يا فارس وكان معايا ندى زميلتى في الشغل… انا من قلقي عليه حضنته بس انا وربنا ما دخلت حتى بيته
كان بيسمعها وهو ساكت
ورد: انت مصدقنى صح يا فارس مصدقنى

ليسمع صوت صړاخ امه من تحت جريوا الأثنين علشان يشوفوا إى الى حصل
فارس: فى إى ياما
نعمه: جابتلنا العاړ بنت الحړام دى
فارس: بتقولي اي ياما
الجد: اخرسي جطع لسانك اوعى تجولي علي بنت ولدى كده
فارس: في إي يا جدي حد يفهمني
الجد بعصبية : الزفت عريس الغفلة نشر فيديوهات لي مع ورد ف وضعيات استغفر الله والبلد كلها عرفت
فارس: مش هو فيديو واحد
الجد: لاه بص يا ولدى
خد فارس التليفون من جده واتفرج علي الفيديوهات وسط صدمة ورد ونواح امه
فارس وهو بيرمى التلفون ناحية ورد ويقترب منها : واااارد
ورد بفزع : نعم
فارس وهو يمسك معصمها : الفيديوهات دى حقيقية؟
ورد: لا والله لا كدب الوحيد الحقيقي الي شوفته فوق غير كده لا والله يا فارس ورحمت أبويا
نعمة: اخرسي متجبيش سيرة الغالي الله يرحمه علي لسانك حطيته راسه ف الوحل انتي وامك

الجد: نعمااااااه
ورد پبكاء: والله يا جدي والله دي ماأنا
فارس وهو بيشد علي مسكته ليها لدرجة ان ايده علمت علي جسمها: لو طلعتي بتكدبي يا ورد مش هيكفيني موتك فاهمه
قطع كلامهم صوت خبط علي الباب فتحت واحده من الخدم ودخل واحد من رجالة فارس
الرجل: فارس بيه رجالة البلد برا كلهم وعمالين يزعقوا عايزين يدخلوا
فارس: متدخلش حد انا هخرجلهم
نعمه: لا يا ولدى تخرج فين مش هترجع سليم
فارس: دى مراتي ياما سمعتها من سمعني مينفعش اسيب الناس تجطع في لحمي واقف اتفرج
نعمه: سيبهالهم يبني وهما يتصرفوا معاها
فارس: ترضيها علي إبنك ياما… عيب لما ابقا فارس بيه واسيب مراتى الرجاله تنهش فيها
خرج فارس ووقف قدام مدخل الفيلا وكانت وراها ورد وجدها ونعمه
اتكلم واحد من اهل القرية: اتجوزتها علشان تدارى علي الڤضيحة والاه إي يا فارس بيه
واحد تاني: كنا مستنين إى من بنت واحده ماشية علي حل شعرها
فارس بصوت جهورى: اجفل خشمك منك ليه متنسوش نفسكم انكم بتكلموا فارس بيه علام فاهمين والي بتتكلموا عنها دي تبجي مرتى وإى حد هيجول كلمة تمسها يبجا بيمسنى بالظبط وحسابه هيبجا معايا

احد الرجال: يعنى عايزنا نشوف الغلط ونجفل خشمنا
فارس: مجولتش تجفل خشمك بس تفهم الأول …. الفيديوهات دى كلها مفبركه… والرجال الى مع مرتى هو الى مفبركة وبيحاول يبتزها بيها
أحد الرجال: وإى الى يخلنا نصدج الحديد الماسخ ده
فارس بإنفعال: بتكدب كلامى ولد ال……. انا فارس بيه كبير البلد بتكدبني
أحد الرجال: ايوا ايوا خدوهم بالصوت ليغلبوكوا.. مش عارفين يسيطروا علي حريمهم جاي يتشطر علينا فارس وهو يطلق الڼار في الهواء: الله الوكيل لو ما جفلتوا حنكتكم لاخليكم واجبة لكلاب السكك تنهش فى لحمكم مش ورد دى الى كانت بتعالجكم سنين ببلاش وكانت بتعالج مراتتكم هاتولى واحد فيكم محتجهاش هاتولى واحد فيكم هى ممدتش ليه يد العون…. وأول متقع إى السككين كلها حمية عليها خلاص مش جادرين تقفوا جمبها وتجيبوا حقها….. ليسحبها من يدها: الإيد دى مش ياما داوت وسهرت على مرضكم ومرض عيالكم والاه خلاص نسيتوا وهتاكلوها نى
احد الرجال: عندك حج يا فارس بيه
: احنا غلطانين لك يا ضكتورة ورد
: حجك علينا يا ضاكتورة

: اتولنا بس ولد الفرطوس ده واحنا نجطعهولك
لتهمس الأخرى وهى ممسكه بيده: شكرا يا فارس
ومكملتش الجملة ووقعت بين أيده فاقدة وعيها وسط صړيخ أهل القرية ونعمه… شالها فارس وطلع بيها لاوضيتهم
فارس: حد يتصل بالدكتور
كان واقف خاېف عليها ليكون حصلها حاجة فضل رايح جاى قدام باب الاوضة لحد ما خرج الدكتور
فارس: خير يا دكتور
الدكتور: خير هي بس اتعرضت لضغط عصبي شديد شوية وكمان ضعف جسمها وارهقها ادى لده كله… وهى للاسف شكلها مش مهتمه بأكلها
فارس: والعلاج إى يا دكتور
الدكتور: يفضل الراحة التامة… وتبعد عن إى ضغط… وانا كتبتلها على شوية مهدئات
فارس: شكرا يا دكتور… وشاور لواحد من رجالته يوصل الدكتور
ودخل لورد لاقها نايمة وامه قاعده جمبها
نعمه ولسه هتتكلم
فارس: اخرجى برا ياما مش عايز اسمع حاجة
نعمه: ياولدى انا كنت خاېفة عليك
فارس: خاېفة عليا تقومي تيجي علي الغلبانه الي ملهاش حد في الدنيا غيرنا… لو كنا هملنها لحالها كان إى الى هيحصلها لو كانت فيروز اختى الى حصل فيها كده كنتى هترضي إن جوزها يرميها فى الشارع
نعمه: يا مرى فيروز مستحيل يحصل معاها كده… لان بنتى وانا الى مربياها
فارس: وورد دى ياما تربيت مين ماهى تربيتك انتى وجدى وانى… اخرجى والنبي ياما لحسن مش جادر اتحددت كلمة كمان
خرجت نعمه وهو بص على ورد الى نايمة ووشها أصفر راح نام جمبها واخدها فى حضـ,ـنه: حقك عليا انا يا ورد…. انا اسف
سمع صوت خبط على الباب
فارس: قولت مش جادر اتكلم ياما
ليجد صوت جده

الجد: ده انا يا فارس يا ولدى
قام فارس وفتح الباب
فارس: خير يا جدى
الجد: ده مفتاح الشالية الى في شرم خد مراتك وسافر اقعد يومين بعيد عن الدوشة الي هنا
فارس: بس يا جدى
الجد: متقلقش انا هخلى بالى من الوضع هنا المهم هى تهدى اعصابها
فارس: حاضر يا جدى
الجد: وبراحه عليها يا فارس انت اكتر واحد عارف هي تعبت قد إي في حياتها
فارس: في عيني يا جدى والله
الجد: طب هستأذن انا وانت جهز شنطكوا والعربية مستنياكوا تحت
فارس: شكرا يا جدى
الجد: عيب يا فارس ده واجبي
فارس: ربنا يخليك لينا يا حاج
مشي الجد وبدء فارس يجهز الشنط بتاعته وبتاع ورد وغير هدومه ولبس ورد عباية سوده علي لبسها وشاله وناده علي الخدم يشيلوا الشنط بعد فترة كانت بتتقلب في السرير فتحت عينيها لاقت فارس نايم جمبها وضاممها ليه فضلت تبص لملامحه الصعيدية الحادة الي اول مره تشوفهم من قرب كده فاقت علي صوت فارس
فارس: إي عاجبك

انت في الصفحة 3 من 6 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
6

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل