منوعات

رواية بقلم اسراء محمد

وسليمان شد من ضهر مراد السلاح ورفعه ع رعد جنه صوتت ومراد جيه يقرب
سليمان حط المسدس ع رأس رعد وخلاص هيضغط ع الزيناد فجأة حصل ضرب نار فالقسم وفي ناس معاها سلاح دخلت الاوضه ورفعين السلاح ع كل الموجودين (طبعا سليمان هرب دول ناس اصلا طبع المافيا وعاوزين يهربوا كل اللي اتقبض عليهم ) وبقوا يضربوا نار عليهم ومبقوش عارفين يستخبوا فين وفجاه رعد اتصاب في رصاصه جت فيه
مراد: رعد
جنه بصريخ:رعدددددد😨😨
Stop

البارت السابع 🖤……………
رعد بصريخ وعياط:لااااا جننننههههه😭😭
لا انت بتضحك عليا جنه عايشه لا لا جنه عايشه
مراد:رعد حبيبي فوق هي دلوقتي اكيد ف مكان احسن
وقعد ع الأرض لا لا جنه عايشه انتو بتضحكوا عليا اوعي انت كمان بتقول كده س مراد اوعي ي مراد اوعي انا هدخل اصحيها
رعد:جنتي جنتي انتي نايمه كده لي لي جسمك متلج كده يلا نمشي اصحي بقاا يلا انا هدفيكي اهو بس يلا بقاا اصحي هنمشي ده كله مراد واقف بيعيط عليه وياسمين كذلك كانت عرفت بالخبر وجت
رعد:يلا بقي ي جنتي يلا عشان خاطري انتي مالك جسمك بارك كده ،ي مراد تعالي شوفها مالها هي جسمها متلج كده
مراد بعياط : بس عشان خاطري هيجرالك حاجه ي حبيبي فوق ي رعد
رعد:اوعي ي مراد اوعي انت كمان بتقول كده اوعي ملكش دعوه بيا وقام بضحك يلا بقا ي جنتي
المشهد ده بجد كان يقطع القلب تخيلوا كده اتخيلوا المشهد ده كده يقطع القلب 💔
بعد مرور أسبوع
رعد قاعد ف اوضتو هو وجنه
ماسك صوره ليها حاضنها جامد وحشتيني ي جنتي اوي وحشني حضنك وحنيتك وبراءتك اه ي جنتي اه دخلت عليه ياسمين
قعدت جنبه وطبطبت عليه:ربنا يرحمها ي حبيبي هتفضل لحد امتي كده ي رعد انت ولا بتاكل ولا بتشرب ي نن عيني من جوه
رعد بحزن :مليش نفس ،سيبيني لوحدي
ياسمين:مراد تحت يحبيبي عاوز يشوفك
رعد:مش قادر اشوف حد
ياسمين:عشان خاطري ي بني أنزل شوفوا حرام عليك نفسك
نزل رعد شاف مراد اللي مراد اول ما شافوا حضنه جامد ورعد كمان حضنوا جامد وعيطت ف حضنه رعد مكنش بيرضي يقابل حد حتي مراد
مراد:مش هتنزل الشغل بقااا ي رعد
رعد:لا رد …….
مراد :طيب براحتك ي صحبي
وقعد شويه مع رعد ومشي
بعد اسبوع كمان ع نفس الحاله
رعد صحي مبسوط وفرحان ولبس ونزل
رعد:صباح الخير ي ماما
ياسمين بفرحه:صباح الخير ي عيوني اخير ي رعد وحشتني ي بني ووحشتني ضحكتك رعد قام حضنها وباس أيدها دماغها ،انا رايح الشغل بقالي كتير مروحتش
ياسمين بفرحه:روح ي حبيبي ربنا يوفقك
______________&______________
ف مكان تاني
مجهول:مش هسيبك ي رعد هنتقم منك أشد الانتقام وع حبي اللي انت مقدرتوش
وانا كنت زي الهبله ثم أكملت بشر رجعالك ي رعد الالفي 😈
_______________&______________
ف مكان تاني عند
احمد وسعاد
احمد :يعني كده بنتنا ماتت ومش هنعرف نطلع بمصلحه
سعاد:هنعمل اي بس ماتيجي نكتفي بالفلوس اللي سليمان ادهالنا لما اشتراها مننا واحنا بعنهالوا عشان تتجوز رعد عشان الفلوس
احمد بشر:لا ازاي يبقي عنده ده كله واكتفي بدول ثم أكمل بشر البحر بيحب الزياده
وابتسموا بشر 😈
__________________&____________
ف مكان تاني رعد سائق العربيه ع طريق اسكندريه وفرحان ومبسوط جدا
رعد :ياه اخيرا خلاص هشوفك
ووقف قدام عماره وطلع جري ومبسوط وفرحان عكس كان من اسبوعين
رعد:وحشتيني🙂🙂
Stop

ط
رعد:وحشتيني🙂🙂
رعدي وحشتني اوي ي رعد
رعد:وانتي كمان وحشتيني اوي ي جنتي
جنه:وانت كمان ي رعدي وحضنته جامد
Flash Back
مراد:اهدي ي رعد هي هتبقي كويسه الرصاصه ف كتفها بص ي رعد أحنا لازم نعمل خطه
رعد:خطه اي
مراد:انتو هتبقوا متراقبين دول بتوع مافيا هتبقي متراقبين فالمستشفي حتي احنا عاوزين نحمي جنه هنعمل أن جنه اتوفت وهنتفق مع الدكتور أنه هيقول كده وانت هتقتن الدور صح عشان يصدقوا ي رعد وبعد كده احنا هنعمل كل حاجه تمام وكأنها اتوفت وانت هتمثل الدور صح وهتقعد محبوس فالبيت وهتعمل نفسك حزين وهكذا
Back
جنه: وحشتني اوي ي رعدي هو انا هرجع امتي بقااا
رعد:مش دلوقتي ي جنتي انا خايف عليكي وبعدين انا عندي ليكي مفاجاه
جنه بفرحه :مفاجاه اي
رعد:انا هقعد معاكي هنا طبعا انا فهمت ماما أن انا نزلت الشغل النهارده وهبلغها أن هسافر ف شغل وهاجي اقعد معاكي هنا
جنه :بجد ي رعد
رعد: بجد ي عيون رعد وحضنها وبعد كده قرب منها ب*س*ا وبعد عنها عشان ياخد نفسه وجنه وشهااا احمر من الخجل والكسوف وبعد كده جنه لسه هتقول رعدي ومكملتش لقت رعد ب*س*ا تاني ومقدرش يتمالك نفسه وايده اتجرئت وفك زراير بلوزتها (وهشسششششششش بقااا عشان عيب)😂😂🙄(قولت افرحكوا بدل النكد ده😂)
(جنه اه ي تصرفاتها تصرفات طفله بس كبيره وواعيه )
وبعد فتره بعد عنها برضي نفس بعد ماشاف دماء عذريتها
وجنه مكسوفه اووي ووشها احمر وحطه راسها مخبياها ف المخده
رعد:هتفضلي كده كتير يعني
جنه قامت وبصاله شعرها منكوش ووشها احمر رعدي
رعد:اممممم
جنه ببراءة:هو انا كده هجيب نونه
رعد ضحك ضحكه بينت غمزاته
:مش دلوقتي ي جنتي
جنه ببراءة :لي امال امتي
رعد بخبث:لما يحصل كده تاني
جنه:انت قليل الادب وقامت تجري ع الحمام
__________________&____________
ف مكان تاني
مجهول:هنتقم منك ي رعد جيالك ومش هسيبك ي رعد ثم أكملت يلا ي حبيبي عشان نروح لبابا رعد🙂🙂
______________&____________
عند رعد وجنه جنه طلعت من الحمام ورعد قام دخل الحمام وطلع هو كمان وهما الأتنين قاعدين مبسوطين وفرحانين
والباب خبط
رعد قام فتح الباب اتصدم رعد متسمر مكانه
رعد:ن ….ن…..نهي ولمس وشها انتي عايشه ازاي لا لا انا بيتهايلي
نهي :لا ي رعد انا نهي مراتك انا وابنك
رعد بصدمه:ابني
نهي :اه ي رعد
جنه جت :رعد مين دول
نهي :انا مراته نهي وده ابنه شهاب
جنه بصدمه:ازاي انتي ميته يماما عفريييييت اعااااا
رعد وطي ع شهاب
اسمك شهاب
شهاب :اه ي بابا انا بحبك اوي ووحشتني اوي ي بابا ماما كانت ع طول توريني صورتك رعد حضنه وجنه مصدومه ونهي ع وشها ابتسامه شر
دخلوا جوا
رعد:نهي انتي عايشه ازاي
نهي:انت فكرتني مو*ت فالحادثه بس في حد انقذني وانا كنت فاقده الذاكره وبعدين افتكرتها بعد فتره طويله كنت ولدت انا كنت حامل وكنت هقولك فىيوم الحادثه بس ملحقتش ولما افتكرت ورجعتلي الذاكره سافرت بره مصر عشان خوفت ع ابني ولسه راجعه قررت اني ارجع وارجعلك ابنك بس كنت ع طول بحكي لشهاب عنك
شهاب : ايوا ي بابا انا بحبك اوي وجري حضنه ورعد حضنه بحب
وجنه اللي قاعده مصدومه
نهي :مين دي ي رعد
رعد:دي جنه مراتي
نهي:مراتك ،انت اتجوزت ي رعد انا كنت متوقعه انك بتحبني وكنت مستحيل تحب غيري
رعد:لو سمحت ي نهي انا مش عاوز اتكلم فاي حاجه دلوقتي
رعد قالها :تعالي معايا ي نهي عشان اخدك وانتي شهاب ف مكان تقعدي فيه
نهي:بس انا خايفه ي رعد افضل انا والولد لوحدينا لو سمحت خليني هنا
جنه بطيبه:خلاص ي رعدي خليها هنا حرام
رعد:طيب
ونهي دخله اوضه هي وشهاب
وجنه ورعد دخلت اوضتهم
جنه متكلمتش فاي حاجه
فاوضه نهي
نهي بتفتكر اي اللي حصل
Flash Back
سليمان :رعد عاوز يقتـ,ـلك ي نهي
نهي:اي
سليمان:ايوه لازم تهربي ونمثل انك مو*تي عشان تهربي منه قبل ما يمو*تك بجد
ونهي هربت ع حسب ما سليمان فهمها وطبعا سليمان عمل كده عن قصد وده كان مخطط منه وفهم رعد أن بتوع الصفقه هما اللي حاولوا يقـ,ـتلوها وفهم نهي أن رعد هو اللي حاول يقـ,ـتلها وده كان مخطط منه عشان ساعتها رعد كان متعلق بنهي وبيحبها وكان هو عاوز يفرقها عنه عشان يحزنه وحاله يتغير للاسوء وفعلا وده اللي حصل وخطته نجحت ونهي طول الفتره دي كان سليمان متواصل معاها وبيسخنها ع رعد لحد ما قبل ما يدخل السجن قالها أن رعد اتجوز جنه وبيحبها جدا ومش فارق معاه أن حاول يقتـ,ـل نهي عشان كده نهي رجعت وده فعلا يبقي ابن رعد نهي صدقت سليمان وصممت انها تهرب خافت ع ابنها هي كانت عاوزه الحمل ده وابنها من رعد لان نهي كانت بتحبه جدا بس طبعا سليمان خلاها تكره وتفكر فالانتقام وبس
Back

مش هسيبك ي رعد مش هسيبك هنتقم منك
Stop
يتبع

الفصل الفصل التاسع🖤
نهي:مش هسيبك ي رعد مش هسيبك هنتقم منك ودخلت اخدت شاور وطلعت الباب خبط
نهي:ادخل
رعد:ممكن ادخل
نهي:اه طبعا اتفضل خير في حاجه
رعد:لا جاي اشوف شهاب وكمان اتكلم معاكي شويه
نهي :تمام تعالي
ورعد قعد يبوس ف شهاب شهاب كان نايم قعد يبوس في ويحضنه جامد
رعد بحنيه:نهي ممكن اتكلم معاكي شويه
نهي:اه اتفضل
رعد:انتي وشهاب ملزومين مني واي حاجه محتاجينها عرفيني هعوضكوا عن كل حاجه
نهي:شكرا ي رعد
رعد بحنيه:نهي متقوليش كده انتي وابني مسؤولين مني
نهي:الا صحيح ي رعد هو مين اللي كانوا عاوزين يمو*توني دول
رعد:ناس تبع الصفقه صفقه كانت مهمه اوي
نهي:ف سرها اه ي كداب وليك عين ،بس هي مستغربه ان رعد مكنش عاوز يقـ,ـتلها في حاجه جواها بتقول كده خصوصا بعد ما رجعت هي وشهاب وشايفه معاملته وحنيته وحبه لشهاب(هي كانت مصدقه وراجعه وفي جواها خوف أن رعد يعملها حاجه تاني بس هي رجعت بشجاعه عشان الانتقام وقالت هو مستحيل هيأذي ابنه وانا دلوقتي ام ابنه)طيب وانت عرفت منين أن هما اللي حاولوا يقتـ,ـلوني
رعد:بابا قالي أن هما اللي حاولوا يقتـ,ـلوكي عشان الصفقه
نهي:اي ،طب وبابا سليمان فين دلوقتي
رعد:حكالها كل حاجه وأنه فالسجن نهي كان في جواها حاجه بتقول أن رعد مبعملش كده ولما حكالها شكوكها زادت أن سليمان هو اللي عمل كده وان رعد ميعملش كده خصوصاً بعد ما رعد عرفها أن سليمان بيكره لانه مش ابنه فهي شكوكها اتاكدت أن سليمان إلي عمل كده عشان يفرقها عن بعض عشان هو عارف اد اي رعد كان بيحب نهي
نهي حضنت رعد جامد وعيطت هي ما صدقت أنها تشوفوا وتقتنع وتصدق قلبها اللي كان بيقولها أنه ميعملش كده
رعد:مالك ي نهي لو قصدك ع جنه واني حبيتها ولسه هيكمل نهي قاطعته
نهي :انا انا اسفه ي رعد اسفه
رعد:بتتاسفي ليه ي نهي
نهي عيطت اكتر وصوت شهقاتها عليت
رعد بقلق :طيب فاي اي مالك اهدي
نهي:حكتله كل حاجه من اول ما سليمان قالها أن رعد عاوز يقتـ,ـلها لحد ماجت
نهي:سامحني ي رعد والله كان غصب عني وخصوصا خفت لاني كنت حامل بس كان في حاجه جوايا لحد النهارده بتقولي انك متعملش كده انا أه كنت جايه عشان الانتقام خصوصا لما عرفت انك اتجوزت ولا كانك عملت حاجه بس فعلا قلبي كان بيقولي انك متعملش معايا كده ولما حكيتلي انا اتاكدت من الكلام ده بس انا مش هنتقم حتي بعد ما عرفت انك فعلا بتحب جنه انا بحبك ي رعد وهبقي مكتفيه بانك تبقي جنبنا انا وابنك ومتسبناش حتي ف وجود جنه انا مقوتلكش سيبها انا هبقي مكتفيه بانك تبقي جنبنا ومنبقاش ف الدنيا لوحدنا وعشان انا بحبك وشايفه انك بتحب جنه انا عاوزه سعادتك ومش هقف ف طريقك
انضموا لجروبي ع الفيس حكايات وروايات إسراء لو سمحتو ي رعد بس خليك جنبنا انا وابنك سامحني ي رعد سامحني وعيطت اكتر وشهقاتها عليت وضربات قلبها بتزيد ومش قادره تتنفس
رعد:نهي طيب اهدي ي نهي اهدي خدي نفس انا مسامحك ومش زعلان منك وهفضل جنبك انتي وابننا مش هسيبكوا ابدا وخدها ف حضنه عشان يطمنها ونهي هديت وراحت فالنوم ف حضن رعد ورعد حس بحاجه تقيله عرف انها نامت ونيمها ع السرير وخرج وراح عند جنه
رعد حكالها كل حاجه
رعد:انا مش هقدر اسيبهم واسيب ابني هما مسؤولين مني بس مش معني كده اني هسيبك وهرجعلها لا ي جنه انا بحبك انتي ايوه حبي لنهي مكنش حب حب كان مجرد اعجاب انا بس بعرفك اني مش هينفع اسيبهم متزعليش مني هما مسؤولين مني
جنه بحب :وانا قولتلك ي حبيبي سيبهم لا طبعا متسبهمش وخليك جنبهم وانا معاك ومش هسيبك وحضنوا بعض وناموا انضموا لجروبي حكايات وروايات إسراء تاني يوم الصبح
رعد صحي ع مكالمه مراد
مراد:رعد خلي بالك سليمان هرب من السجن
رعد:اي
مراد:زي مابقولك كده حياتكو ف خطر (رعد كان كلموا بالليل وعرفوا بموضوع نهي)
رعد انت لازم تهرب حياتكوا ف خطر
رعد قفل الفون وقلقان جدا
وسمع صوت صويت نهي وجنه صحيت وراحوا يشوفوا ف اي
نهي :ابني ابني فين ي رعد
رعد مش عارف يتصرف:وجاله تلفون من سليمان ابنك معايا بس متتذكاش وتعرف مراد عشان حياه ابنك سلام وراح ع العنوان وطبعا نهي صممت تروح وجنه
وصلوا المكان
رعد:هو مالوش ذنب سيبوا
سليمان:رفع المسدس ع دماغ شهاب
رعد:بقولك سيبوا ودخل مراد فاللحظه دي وضرب سليمان دماغه اتفتحت وشهاب طلع يجري ع رعد
مراد أمرهم ياخدوا سليمان ورعد بيدور وهيمشي
بصوييت حاااسب ي رعد
رعد بصريخ:لا متمو*تيش لاااااااا🙂🙂
Stop
يتبعد
د
نهي بصوييت حاااسب ي رعد
رعد بصريخ:لا متمو*تيش لاااااااا🙂🙂
وشهاب واقف منهار وبيصحي فامه وجنه هي كمان منهاره وعماله تطبطب ع شهاب وتاخده ف حضنها وشهاب اللي بيصرخ ويحضن نهي جامد
نهي:هشششش متعيطش ي حبيبي خليك مع بابا رعد هو مش هيسيبك هو هو وجنه انتي هتبقي معاهم هششش وبتطلع فالروح
نهي:ابننا ي رعد ابني امانه ف رقبتك ي رعد
رعد:هششششسس والنبي متكلميش والنبي انتي هتعيشي وهتربي شهاب
نهي:انا كده ضميري ارتاح سامحني ي رعد انا لما عملت كده ضميري ارتاح بسبب اللي كنت عاوزه اعملوا سامحني
رعد:بس انتي معملتيش حاجه انا مسامحك انتي اصلا ي نهي معملتيش حاجه وحشه انتي صدقتي وكان غصب عنك وماذتنش ولا اذيتي جنه ومسمحتيش لشطانك وصدقتي قلبك وعرفتني كل حاجه
نهي:انا عملت كده عشان بحبك اوي لسه بحبك ي رعد عشان كده فديتك بروحي وسكتتت
رعد: نهي نهي لا متمو*تيش لا لااااا

انت في الصفحة 2 من 5 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
0

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل