
ومراد كان طلب الاسعاف والاسعاف جت ووصلوا المستشفي ونهي دخلت العمليات
وشهاب اللي عمال يصوت ويعيط ورعد هو كمان وصعبان عليه شهاب وواخده ف حضنه وجنه كذلك عماله تعيط وتحضن شهاب وتطبطب عليه وبعد فتره الدكتور طلع
الدكتور:البقاء لله المدام نهي اتوفت
شهاب بقي يصرخ ويصوت جامد
ورعد اللي عمال يعيط عشان العشره اللي كانت بينه وبين نهي وان هي كانت أول حد يدخل حياته ويعجب بيها وكان متعلق بيها جدا وعشان كمان هي فديتو بروحها ولسه بتحبه ومرضتش تاذيه ولا هو ولا جنه وبيعيط ع شهاب اللي عمال يصوت ومش مصدق وبيكلم نفسه وجنه اللي بتعيط علي نهي وع شهاب انضموا لجروبي ع الفيس فضلا اسمه حكايات وروايات إسراء
وشهاب اللي طلع يجري ع الأوضه اللي فيها أمه ودخل وقعد يكلمها
شهاب:ماما والنبي اصحي اصحي يلا هنمشي يلا والله هسمع الكلام ومش هزعلك تاني يلا ي بابا والنبي خليها تيجي معايا قولها تصحي والنبي هي زعلت مني عشان انا مش بسمع الكلام والنبي قولها تصحي رعد عمال يعيط وياخد شهاب ف حضنه وجنه كذلك
شهاب:يلا بقي ي ماما اصحي يلا يلا ي بابا شيليها يلا انا هسمع الكلام الله ووجه كلامه لمراد
والنبي ي عمو خلي ماما تصحي خلي بابا يشلها وخليها تصحي ومراد اخده ف حضنه وعيط هو كمان خلاص ي حبيبي ماما راحت عند ربنا
شهاب مصدوم :لا لا انتو وحشين اوعوا
شهاب:والنبي يلا ي ماما متسبنيش عشان خاطري والنبي يلا متسبنيش ي ماما (شهاب متعلق بمامته لحد كبير لانه عاش معاها هي وهي عوضته عن غياب رعد) طبعا مش عاوزه اقولوكوا المشهد صعب تخيلوا المشهد كده وبعد كده لقوا أن جهاز بدء يصفر ويدي اشاره أن القلب رجع اشتغل
رعد ندي :دكتور بسرعه
والدكتور جه وطلعوا برا وشهاب اللي لسه زي ماهو
الدكتور:دي معجزه القلب رجع اشتغل تاني بس للاسف لسه حياتها ف خطر
شهاب :والنبي انا عاوزه اشوف ماما والنبي ويعيط
الدكتور دخلوا صعب عليه جدا ودخل وقعد جنبها وماسك أيدها وعمال يبوس فيها ويكلمها ويعيط ورعد وجنه ومراد اللي واقفين من ورا الازاز وعمالين يعيطوا وصعبان عليهم شهاب جدا ورعد بيعيط بحرقه ع شكل ابنه وجنه تطبطب عليه ومراد جنبه وبيهديه وعدي الليل وشهاب ورعد بايتين فالمستشفي وشهاب طبعا مصمم أنه يبات وجنه هي كمان صممت المستشفي بتاعه رعد الالفي ي جماعه عشان كده هو باتوا عادي لانه صاحب المستشفي رعد خلاهم يجهزو اوضه فاضيه لي هو وشهاب وجنه وشهاب وكل شويه يروحوا يبصوا ع نهي
ورعد رجع الاوضه تاني وشهاب كان نام خلاص من التعب والارهاق
رعد رجع واتصدم
جنههههههههه😨😨
رعد رجع واتصدم
جنههههههههه😨😨 جنه كان مغمي عليها جبلها الدكتور الدكتور قال إن عندها هبوط وهي ضعيفه جدا
رعد:تمام ي دكتور
وجنه بدأت تفوق
جنه :رعد
رعد:اي ي عيوني الف سلامه عليكي الدكتور قال إن عندك هبوط لازم تأكلي
جنه:هي نهي مفيش جديد ف حالتها
رعد:لسه مفيش اي جديد
ناموا هما الاتنين وحاضنين بعض تاني يوم صحيوا ع صوت شهاب
شهاب: بابا هي ماما لسه مش صحيت
رعد:لسه ي حبيبي اي رايك نيجي نشوفها
شهاب:يلا
جنه:استنوا انا جايه معاكوا
رعد:لا انتي تعبانه خليكي
جنه اصرت وقامت وراحت لشهاب
جنه:اي رايك اجي معاك ورعد يروح يجبلك حاجه تاكلها
شهاب:ماشي ي
جنه:انا جنه اي رايك تقولي ي جنتي
شهاب :ماشي ي جنتي
رعد ابتسم ع جنه وع حبها لشهاب ومعاملتها ليه ورعد راح جابلهم اكل وجنه وشهاب راحوا لنهي تسريع الأحداث نهي فاقت وحالتها اتحسنت وخرجت من المستشفي وروحت مع رعد وجنه ع البيت اللي فالصعيد ومعاهم ياسمين
رعد:جنتي وحشتيني وغمز
جنه باحراج:وانت كمان
رعد:وانا كمان اي
جنه:خلاص بقااا
رعد هتقولي ولا اعاقبك بطريقتي 😂😂
جنه:انت كمان وحشتني ي رعدي
رعد:وانتي كمان وحشتيني ي جنتي ي قلب رعدك ،انتي مش متخيله ي جنه انتي غيرتي حياتي ازاي ،بحبك بحبك دي قليله بعشقك
جنه:وانا كمان بحبك اوي ي رعدي
وحضنته وب**ته رعد اتصدم من رده فعلها بس بادلها
جنه باحراج:احم انا اسفه
رعد: شششششش في واحده تتاسف لجوزها (وشششششش ععشان عيب بقي😂😂)
صحيوا تاني يوم الصبح رعد صحي لقاا جنه نايمه ف حضنه ابتسم وباس جبينها وقام )وجنه بعدها بشويه قامت رعد كان طالع من الحمام
رعد:صباح الخير
جنه :صباح النور
ورعد بيقرب منها ولسه هيب**ها لقوا الباب بيخبط وشهاب بيقول:افتح ي بابي
رعد:عيل رخم
جنه ضحكت ع رعد اضحكي يختي اضحكي
قام فتح لشهاب
شهاب:اي ي بابي ده كله بتفتح
رعد:وانت جاي لي أن شاء الله ع الصبح
شهاب:جاي لجنتي وطلع يجري ع جنه حضنها وقعد يبوس فيها
رعد بغيره:انت بتعمل اي ياض أبعد عن مراتي
شهاب:وانت متضايق لي وبعدين اتاخرت عقبال ما فتحت الباب لي وغمز
رعد وجنه اتصدموا
رعد :مسكو من قفاه انت ياض متاكد انك طفل ي لمض اعمل فيك اي هاا
وجنه قعدت تضحك عليهم هما الاتنين ونزلوا ع الفطار كانت نهي وياسمين قاعدين
وقعدوا فطروا ونهي فرحانه اوي بوجود رعد جنبها هي وشهاب ومكتفيه بده وفرحانه أن شهاب بيحب جنه وجنه بتحبوا جدا وبتعاملوا كأنه ابنها وعدي اليوم وجه بالليل
جنه:انا نازله اجيب مايه ي رعدي
رعد:ماشي ي جنتي وجنه نزلت
ورعد سمع صوت صراخ جنه مكتوم وبعد كده الصوت اختفي
يتبع
الفصل الفصل الثاني عشر والثالث عشر 🖤 🖤 🖤 🖤
البارت الثاني عشر🖤🔥
رعد نزل لقي جنه ف اوضه المكتب والخزنه مفتوحه ومضروبه ع رأسها وبتنزف رعد شالها راح بيها المستشفي
ومستني الدكتور طلع
رعد:ها ي دكتور جنه عامله اي طمني
الدكتور:الحمد لله احنا خيطنا الجرح وهي بقت كويسه
رعد :يعني هي فاقت واقدر ادخلها
الدكتور :اه اتفضل
رعد دخل