منوعات

بقلم نهلة داوود الخامس

سامح بلؤم لا الصور دي عندي للذكري ثم تركها وذهب

عامله الكفاتريا منك لله يا اخي انتا شيطان ثم اعدت العصير واخذته لراندا

عامله الكفاتريا اتفضلي يا انسه راندا

راندا بابتسام انسه ايه واستاذه ايه بس يبنتي انا راندا بس

عامله الكفاتريا ازاي بس

راندا بابتسام اشد زي منا ما بقلك دينا بس انا تقوليلي راندا بس وبعدين تعالي هنا انا مطلبتش العصير دا انتي

دينا لا العصير دا علي حسابي

راندا بضحك الكرم ده سببه ايه

دينا بارتباك دا بمناسبه خطوبتي

راندا بسعاده بجد الف مبروك ويتري هتعزميني ولا لا

دينا بتعجب هوا ممكن حضرتك تيجي خطوبتي

راندا اكيد طبعا انتي زي اختي وهجبلك كمان هديه حلوه هتعجبك ويلي بقي هاتي العصير دا احسن انا عطشانه جدا وهوا جه في وقته فعلا وسبيني اخلص الشغل الي غرقانه فيه دا

وضعت دينا بارتباك كوب العصير وهي تتمني الاتتناوله راندا فلم يسبق لها ان رات انسانه بطيبه قلب تلك الفتاه وبمجرد ان خرجت دينا من المكتب وجدت من يجذبها من يديها

سامح ها شربته

دينا لا لسا

سامح عارفه لو نطقتي بحرف

دينا بخوف حاضر حاضر ثم تركته مبتعده بينما هوا ظل يراقب راندا من بعيد ليتاكد من تناولها كوب العصير وفي غرفه مكتب راندا انتبهت لنغمه هاتفها التي صدحت محطمه السكون حولها

راندا الو ايو يا رنا يحبببتي ما قلتلك اجلي البنك شويا. خليها كمان يومين اكون قبضت واروح معاكي نفتحلك حساب لازم اقل حاجه يكون بالحساب ١٠٠٠،جنيه

رنا بضيق بس انا ترجمت اول شغل جالي وجون مش عارف يبعتلي الفلوس علي ايه

راندا مطمئنه معلش يا رنا نروح بكرا الصبح ابقي استاذن من فريد اني هتاخر بكره

رنا اووووف ماشي يا راندا انتي هتيجي امتي

راندا انا بس قدامي نص ساعه شغل وهاجي علطول

رنا لوحدك

راندا لا هاجي مع عز هوا لسا كمان عنده شغل

رنا تمام يلي باي

راندا باي اغلقت راندا الهاتف وبدات بارتشاف العصير ولم تاخذ سوي رشفتين منه حتي بدات تشعر ببعض النعاس فتركته جانبا ورفعت هاتفها لتطلب فنجان قهوه اما سامح فدلف الي مكتبها

راندا بدهشه استاذ سامح هوا حضرتك لسا موجود ليه

سامح بمكر لسا مخلص شغل .

راندا بضيق وقد بداء شعورها بالصداع يذداد اه طب خير حضرتك جاي هنا ليه

سامح بغل دلوقتي تعرفي

راندا بغضب من فضلك اطلع برا

سامح ببرود لا

راندا بغضب انتا اتجننت ثم. حاولت النهوض ولكنها لم تستطع الوقوف فقد بدا مفعول الدواء في العمل وبدء يصيب جسدها بعض الخدر

اما دينا فبمجرد رؤيه سامح يدلف الي مكتب رنا ذهبت مسرعه الي مكتب عز فهي لم تضع لراندا سوي نصف حبه وليست حبه كامله كما اخبرها سامح علها تستطيع مساعدتها وبمجرد وصولهاةالي مكتب عز دلفت مسرعه

عز بغضب ايه دا انتي اتجننتي انتي ازاي تدخلي المكتب كدا

دينا مش وقته يا استاذ عز الحق انسه راندا

عز بعدم فهم مالها مالها راندا

دينا بسرعه وخوف سامح عندها و

عز مقاطها وهه يمسك معصمها بعد ان انتفض من جلسته ماله سامح

دينا بخوف اصل

عز بغضب انطقي

دينا بسرعه مش مهم والله هقول لحضرتك كل حاجه بس الحق الانسه راندا بسرعه

وبغضب اعمي اتجه عز لمكتب راندا سريعا ليجد سامح يحاول اغلاق المكتب ليدفع عز الباب بغضب ليقع سامح علي الارض ليدلف عز بغضب الي المكتب وباعلي صوته في ايه بيحصل هنا ليري راندا يبدو عليها الاعياء بشده ووجهها شاحب للغايه ليجذب سامح من ملابسه بقوه ويهدر بغضب اعمي انتا هنا بتهبب ايه

سامح باستفزاز بعمل زي منتا كنت بتعمل منتا كنت بتقفل الباب عليكم اشمعني ولم يكمل حتي تلقي ضرـ,ـبه من عز فجاءته ليرتطم بالارض ثم قام ليسدد هوا وعز بعض الكمات لبعضهم بشده حتي انهك الاثنان بينما عز لم يستسلم ظل يكيل لسامح الضـ,ـربات والكمات حتي علا الصوت وصعد امن الشركه ليفضو العراك

عز بغضب لامن الشركه الحيوان دا يتكتف ويتحبس في المخزن بتاع الشركه والا قسما بالله همو*تكم كلكم فاهمين

الامن ايوه يا عز بيه

انت في الصفحة 13 من 21 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
0

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل