
فهد / فعلا يا رحيم معاك حق
فهد طلع و سلم علي أسيل و حضنها و حضن زين و عمل كذالك مع رامي و مريم و اتمنالهم السعاده… و كان لسه جاي ينزل رامي مسك ايديه و قاله
رامي بقلق / روح فين يا فهد… انا حاسس بقبضة في قلبي موش عارف ليه
كلام رامي دب الرعب في قلب فهد و نزل فورا يشوف روحه فين
نزل بسرعه و قعد يدور عليها في كل مكان و اتلاق فجأه تليفونه رن… فتح تليفونه و حاسس ب خوف شديد
فهد / ألو
روح / إلحقني يا فهههههههههههد
فهد بفزع و خوف و قلق
فهد بصدمه / رووووووح
فهد سمع روح قاعده تصرخ و فجأه سمع صوت لم يتوقعه
…….. / إيه رأيك في المفاجأة دي
فهد بصدمه / حازززززم
رواية روح الفهد الفصل الاخير
وصلنا الفصل اللي فات أن فهد كان بيدور علي روح ف كل مكان و موش لاقيها ووقف علي رنه تليفونه
فهد رد على تليفونه بخوف و قلق
فهد بخوف / ألو
روح بصريخ /فهههههههههههد
فهد / رووووووح
روح /إلحقني يا فهد
فهد سمع روح و هي بتصرخ و فجأه سمع صوت لم يكن يتوقعه
فهد بخوف / حازم
حازم بضحكة شريره / ههههههه ايوه حازم اخوك الصغير حازم
فهد بغضب / و ربي وما اعبد يا حازم أن لمست شعره واحدة منها لكون قتـ,ــ,ـلك
حازم بمكر / اهدأ يا فهد اهدأ العصبيه موش ل مصلحتك و بعدين اللعبة اللي لعبتها مع يارا بجد مكنتش اتوقعه منك… موش قيمة فهد الشناوي يجيب دهب فالصوا ل مراته ابدا… المهم ليه نجيب سيره حد مات
فهد بصدمه / ايه… مو.ت
حازم بضحكة شريره / اه هو انت متعرفش موش انا قـ,ــ,ـتلت يارا موش كده و بس و رميتها من الشباك… و لو منفذتش اللي هقولك عليه يبق تقول علي حبيبة قلبك و روحك كمان يا رحمن يا رحيم
فهد بذعر /لالالالا يا حازم هعملك كل اللي هتقول عليها بس و النبي بلاش تأذي روح
حازم بضحكة كله شر / هتعمل كل اللي هقولك عليه دلوقتي هبعتلك واحد من رجالتي و معاه تنازل بكل املاكك… المطلوب منك انك تمضي علي التنازل ان كل ما تملك هيبق بإسمي… هتمضي على التنازل حبيبة قلبك هتبق كويسة موش هتمضي ساعته مراتك التانيه هتحصل مراتك الاولانيه… و اي حركة غدر يا فهد صدقني فيه رقبة الحلوه مراتك… فاهمني أكيد باااااااي
حازم قفل مع فهد اللي هيمو.ت من الخوف على روح… و فجأه جاله رسالة على تليفونه و ابتسم بغموض… دخل القصر و اتلاق رامي قاعد و قلقان قرب منها و حاول أن يبتسم كأن لم يحصل شيء… راح ل رامي و قاله انه اخد روح معاه في مشوار و ان هي مستنياه بره و رامي هدأ من القلق اللي كان حاسه علي اخته و تؤامه روح
فهد استأذن من زين و أسيل و سلم عليهم و قالهم انه لازم يروح مشوار مهم و انه موش هيتأخر و كمان سلم على رامي و مريم
فهد مشي و ركب عربيته و بعد نص ساعه وصل للمكان المطلوب… نزل من العربية و اتلاق اعز أصحابه الأوفياء… اتلاق رحيم و علي و كمان جاسر و مراد و هو كمان انضم إليهم
الشباب شافوا رجاله حازم كتير بره… راحوا و نطوا من على السوار بمهارة عاليه و ضـ,ـربوا الرجاله اللي كانت بره كله و خصوصا فهد اللي كان بيضـ,ـرب بكل قوه علشان يوصل ل محبوبته
و دخلوا كلهم و شافوا خمس رجاله قدام اوضه مقفوله و فجأه ظهر حازم و قال للرجاله ان هم يأخدوا بالهم و دخل الاوضه … اتأكدوا ان روح اكيد جوا الاوضه دي
روح كانت جواه الاوضه مربوطة و مرعوبه بس كانت من جواها متأكده ان فهد هيلحقها و هينقذها و انتفضت مكانها اما شافت حازم داخل عليها و هي اترعبت و ضمت رجليها إلي صدرها
حازم داخل بخطوات بطيئه و كل ما يقرب اكتر روح تترعب اكتر… حازم بص ل روح بصه كله رغبة… و قعد قصاده و هو بيمشي لسانه على شفايفه بطريقة مقززه و قاله بطريقة رعبتها
حازم بمكر و خبث /تعرفي انك حلوه اوي انا ازاي مأخدتش بالي منك من الاول
روح عييطت جامد اما فهمت قصد حازم و قعدت تناده من كل قلبها علي فهدها
و لسه حازم جاي يمد ايده و يلمس روح و يبعد عنها طرحتها اللي من العنف بينت نص شعرها و ده خلها جميلة جدا… كان ليه هيشيل الحجاب من علي رأسها اتلق ايد من حديد بتمنعه ان يلمسها… بيبص وراه اتلق عيون مليان غضب و غيره و عصبيه و لم يكن سوا فهد
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
عند رامي و مريم
رامي قاعد جنب مريم و بيبصله بكل حب و عشق و افتكر يوم ما كان هيخسرها و اتأكد يوميها ان هو بيحبها و بيعشقها
فلاش باك /
مريم كانت حزينه على فهد جدا و موش مصدقه ان يارا اختها هي السبب في اللي حصل
خرجت من القصر و قعدت تجري بكل قوتها و رامي شافها و جري وراها و اتلاق عربية كانت هتدوسها و جري عليها و زقها بكل قوه مما أدى إلى سقوط الجنين
باااك
رامي فاق علي ايد اتحطت علي كتفه بيبص اتلاق باباها بيبصله بكل حب و كل حنيه… قام بسرعه و حضن ابوه بكل حب و بيبص ورا ابوها و اتلاق محمد و سوسن و أخواتها إلا مرات ابوها… و فرح جدا ب وجودهما و بيبص ل باباها و سأله بكل حب
رامي بفرحة / ماما فين يا بابا
العم محمود بإنفعال / ماما بعد كل اللي عملتها معاك انت و اختك و لسه بتقول يا ماما
رامي بصدمه / انت عرفت