
نظرت ليان له بإستغراب من نظراته لتنتبه انها واقفة امامه بهذا الشكل شهقت ليان بخجل وكادت تركض من أمامه ولولا يده التي امسكتها …
ادم بدون وعي: رايحة فين خليكي…
ليان بخجل: ادم ابعد انت مش في وعيك…
ادم وهو ينظر لها: متبعديش.. ولم يعطيها فرصة للرد
لم تقدر ليان ان تبعده ف استسلمت له ليحملها بين يديه وهو يضعها علي الفراش لتصبح زوجته امام الله….
في الصباح استيقظ ادم بو.جع شديد في رأسه لينظر بجانبه عندما رأي ليان لا يسترها سوي ملائة السر.ير… نظر لنفسه ليجد نفسه ..
ادم وغض.ب…
يتبعع
#
دعواتكم لأهل فلس.طين🇵🇸
✨12✨
ادم وغض.ب: لياان اصحي..
استيقظت ليان علي صوته العالي… في اي يا آدم..
ادم بغض..ب: اي اللي حصل امبارح..
تذكرت ليان ليلة امس لتخجل وهي تقول بتوتر: هو انت قر.بت مني وو…
ادم بمقا.طعة: انا مكنتش في وعيي بس انتي كنتي في وعيك ليه ممنعتنيش…
ليان : امنعك!! احنا متجوزين ودا اللي المفروض يحصل…
ادم بغ.ضب: دا لما يكون جوازنا حقيقي لكن انتي عارفة ان لولا ابويا اللي قال أعلن جوازنا قدام الكل مكنش هيحصل…
قامت ليان من الفراش بعدما لفت الملائة عليها بإحكام لتنظر له بدموع…
ادم بغ.ضب لعدم ردها ذهب اليها وهو يمسك ذراعيها يهزها بعن.ف: ردي عليااا ليه ممنعتنيش…
ليان بصر.اخ وهي تدفعه: لاني بحببك ولاني كنت اتمني نعيش حياة طبيعية زي اي اتنين متجوزين….
ادم من اعترافها ولا يعرف لماذا شعر بقلبه ينب.ض بقوة… ابتلع ريقه ثم قال بتوتر: بتحبيني…
ليان وهي تمسح دموعها: انا حبيتك بس الظاهر ان انت مش هتحبني مهما عملت ف يبقي نطلق احسن لينا…
تركته ليان وذهبت للحما.م واغلقت الباب عليها لتنه.ار باكية وهي تضع يدها علي فمها كي لا يسمعها…..
اما آدم بمجرد ان نطقت ليان كلمة طلاق حتي انتف.ض بخو.ف ان تبتعد عنه هو شعر بالسعادة باعترا.فها انها تحبه…. هو لا يعرف ماذا يريد… زفر بضي.ق ثم ترك الغرفة وهو يغلق الباب بعن.ف….
نزل ادم ليجد اسر لكنه لم يعطيه اهتمام وأكمل طريقه متوجها للشركة…
ادم ادم… اسر بإستغراب: مالوا دا مردش عليا….
اما ليان بمجرد ان سمعت صوت غلق الباب حتي علمت انه خرج اخذت دش وارتدت ملابسها مقررة الذهاب لبيت والدتها لرؤية ليلي فهي خرجت….
……………………………………………………………
في شركة أدهم السروجي.. العدو الاول لإبراهيم…
كان أدهم يجلس في مكتبه وعلي وجهه ابتسامة انتصار لان الفتاة التي كلفها بسرقة شغل ابراهيم ستأتي بعد قليل لتعطيه الفلاشة التي يوجد بها كل شيء…
دق باب مكتبه ليأذن للطارق بالدخول….
السكرتيرة: البنت اللي انت منتظرها وصلت يا أدهم باشا..
ادهم بإبتسامة: دخليها..
دخلت الفتاة بتوتر وهي تنظر له..
ادهم بخبث: جبتي اللي طلبته..
الفتاة وهي تعطيعه الفلاشة: جبيتها كل حاجة موجودة عليها…
ادهم بخبث: كدا تعجبيني وكدا يبقي انتهت مهمتك عدي عالحسابات خدي المبلغ اللي انتي عاوزاه…
الفتاة: شكرا يا أدهم باشا عن إذنك…خرجت الفتاة وهي تحاول تهدأت نفسها وشكرت ربها انها لم تتوتر أمامه…
اما أدهم امسك الفلاشة وهو يبتسم بإنتصار لانه سيتفوق علي ابراهيم واخيرا..
…………………………………………………
اما في شركة ابراهيم كانت تقي تبكي بسبب تهد.يدات ذلك الشخص لكن عندما سمعت ابراهيم يناديها حتي مسحت دموعها والتفتت له…
تقي ببتسامة: خير يا استاذ ابراهيم في حاجة…
ابراهيم ببتسامة: بلاش استاذ إبراهيم بس.. ثم اكمل بتردد.. تقي انا اسف…
فهو عرف ليلة امس من الخا.ئن والتي لم تكن تقي بل كانت ريم…
فلااااش باااك…
ابراهيم : انتي الخاين.ة..
ريم بتوتر : انا انا كنت جاية عشان..
ابراهيم بمقا.طعة وغضب: كدابة انتي بتشتغلي لصالح أدهم وبتسربيلوا شغلنا…
ريم ببكاء: انا اسفة والله مش هعمل كدا تاني هو اغرا.ني بالمبلع اللي دفعهولي عشان اعمل كدا…
ابراهيم بإحتف.ار: دا جزاتي اني شغلت واحدة زيك هنا انتي عارفة انتي عملتي أيه خلتيني أشك في واحدة بريئة….
ريم ببكاء: انا اسفة وهتصل بيه دلوقتي وهقوله مش هكمل الشغل اللي كلفتني بيه…
ابراهيم بغضب: انتي هتكملي الشغل اللي أمرك بيه وهتسلميلوا الفلاشة اللي في ايدك…
ريم : بس كدا احنا هنضرر و..